در رسانه| ضرورت هم‌کاری دستگاه‌های اجرایی برای خدمت‌رسانی به معلولان/ کمیته نظارت بر اجرای قوانین مرتبط با حقوق معلولان تشکیل می‌شود

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل رفع مشکلات معلولان و مناسب‌سازی معابر برای امکان استفاده آن‌ها را از جمله ضرورت‌های قانونی دانست و بر هم‌فکری و هم‌کاری دستگاه‌های اجرایی در راستای خدمت‌رسانی به این قشر تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری اردبیل، رضوان باقلاچی در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان که با محوریت بررسی و حل مشکلات معلولان برگزار شد، اظهار کرد: برخی از معلولان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و علمی جزو نخبگان استان هستند و همواره مایه فخر و مباهات شده‌اند.

وی افزود: بر اساس قانون، رفع مشکلات معلولان و مناسب‌سازی معابر برای امکان استفاده آن‌ها، از جمله ضرورت‌ها بوده و دستگاه‌های اجرایی باید در راستای خدمت‌رسانی به این قشر، با یکدیگر هم‌فکری و هم‌کاری داشته باشند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با اشاره به ضرورت توجه به رعایت حقوق شهروندی معلولان، ادامه داد: پیگیری و حل مشکلات معلولان نمونه بارز جهاد بوده و باید برنامه‌های جدید برای گره‌گشایی از مشکلات معلولان و حمایت از این قشر ارائه شود.

اهمیت فرهنگ‌سازی حقوق معلولان در جامعه

عظیم قهرمانی، مشاور استاندار اردبیل در امور معلولان نیز در این نشست با بیان اینکه بیش از ۱۰درصد جامعه را معلولان و ۱۱درصد را سالمندان تشکیل می‌دهند، اجرای قوانین مرتبط با حقوق معلولان را در راستای رفع مشکل جامعه نزدیک به ۲۰۰هزار نفری از استان مورد تأکید قرار داد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی حقوق معلولان در جامعه و ورود رسانه‌های مختلف به این موضوع، تصریح کرد: کمیته نظارت بر اجرای قوانین مرتبط با حقوق معلولان تشکیل می‌شود.

مشاور استاندار اردبیل در امور معلولان گفت: عدم آگاهی برخی شهروندان و حتی خود معلولان نسبت به قوانین مرتبط این قشر از جمله در زمینه مناسب‌سازی، به مسکوت ماندن حقوق آنان منجر شده است.

گفتنی است؛ در این نشست که مشاوران معلولان دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل حضور داشتند، معاون توان‌بخشی بهزیستی استان گزارشی از اقدامات انجام‌گرفته در خصوص تحقق حقوق معلولان و اجرای قوانین مرتبط ارائه کرد و اعضای نشست نظرات خود را بیان کردند.

کد خبر 91623

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد