شهرقدس | ارزیابی سلامت ویژه سالمندان

ارزیابی سلامت ویژه سالمندان در مرکز سلامت روان آسمان تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان قدس انجام شد.

به گزارش روابط عمومی  بهزیستی استان تهران، اعظم فروتن رئیس بهزیستی شهرستان قدس گفت؛ با افزایش امید به زندگی در بین سالمندان، نیاز مبرمی به کشف راه‌های مختلف برای ارائه مراقبت سلامت مناسب به افراد مسن که به آن در مناسب‌ترین شرایط نیاز دارند، وجود دارد. در حال حاضر افراد مسن بیشتری با ضعف و ناتوانی (frailty)، نوعی سندرم بالینی که با آسیب‌پذیری در برابر پیامدهای نامطلوب سلامت از جمله مرگ‌ومیر زودهنگام، پذیرش در خانه سالمندان یا از دست دادن استقلال مشخص می‌شود، زندگی می‌کنند.

در ادامه وی، افزایش فشار خون را یکی از عوامل شایع تاثیرگذار بر زندگی سالمندان عنوان کرد و گفت: افزایش آگاهی مردم در خصوص خطرات فشار خون بالا، تشویق به بررسی فشار خون، نقش بسزایی در کاهش این بیماری دارد.

اکرم بیژنی مدیر مرکز سلامت روان آسمان تحت نظارت بهزیستی شهرستان قدس گفت: نقش مراقبت سلامت و نحوه برقراری ارتباط با سالمندان از اهمیت بالایی در رفع نیاز سالمندان برخوردار است.

بیژنی، پیشگیری از بیماری ها در سالمندان را بر خود وظیفه دانست و تعداد ۴۶ نفر از افراد سالمند تحت پوشش اداره بهزیستی را دعوت به مرکز نموده و توسط و پزشک اداره بهزیستی مورد غربالگری قرار گرفتند.

کد خبر 91596

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد