نشست نماینده صندوق یونیسف با مدیران سازمان بهزیستی کشور/اساس خدمات سازمان بهزیستی داوطلب محور است/پیشنهاد ایجاد صندوق نوآوری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی

در نشستی با حضور علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و رابین ناندی، نماینده یونیسف در ایران و جمعی از معاونین و مدیران سازمان بهزیستی کشور موارد همکاری بین دو طرف بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اساس برگزاری این جلسه هم افزایی استراتژیک در دایره خدمت به همنوع میان سازمان بهزیستی و صندوق یونیسف است که تلاش می کند خدمات موثری را به کودکان و نوجوانان در سراسر دنیا ارائه می کند.

وی با بیان اینکه اساس خدمات سازمان بهزیستی داوطلب محور است، گفت: یونیسف به عنوان یک داوطلب بدون مرز به ارائه خدمات موثر، حمایت آفرین و اثربخش سازمان بهزیستی به جامعه هدف کمک می کند.

قادری با اشاره به مذاکرات پیشین با این صندوق و طرح مددکاری بدون مرز گفت: سازمان بهزیستی در موضوعات پیشگیری از آسیب های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت ها، توانمندسازی و فعالیت های اجتماع محور و مبتنی بر مشارکت خانواده و با هدف امید آفرینی به ویژه در میان والدین افراد دارای معلولیت و افراد آسیب دیده حمایت می کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به حوادث انسان ساز گفت: حوادثی چون تحریم توسط دولت های استعمارگر برای منع دسترسی به دارو برای بیمارن خاص مانند بیماران EB، Sma و ... است که توسط انسان ها ایجاد می شود و به ویژه برای کودکان تهدید و بازماندگی در پی دارد.

وی با بیان اینکه طرحی با موضوع صندوق نوآوری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و موضوعاتی که صرفا با پول مرتفع نمی شود وجود دارد، گفت: تحریم در ابعاد مختلف را از کشورهای استعماگر وجود داشته ولی به طور مثال کودک ایرانی در یکی از کشورهای اروپایی به دور از خانواده و با تحریم دیدار با مادر را شاهد هستیم که از یونیسف انتظار داریم در چارچوب مددکاری بدون مرز از ظرفیت خود برای رفع این موضوع استفاده کند.

قادری با بیان این که می توان تفاهم های جدیدی بین دو طرف ایجاد شود، افزود: بهبود سطح همکاری و توسعه توانمندساز، پیشگیری و اوقات فراغت و مددکاری بیش از گذشته مد نطر این صندوق قرار بگیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور آینده همکاری دو طرف را امید آفرین و جریان ساز عنوان کرد و افزود: برخی رفتارها خود انتشار شونده است و باعث خدمات موثرتر و افزایش بهره مندی جامعه هدف می شود.

رابین ناندی، نماینده یونیسف در ایران نیز در این نشست گفت: در راستای حمایتها و انتقال تجربیات بین کشوری، تدوین راهنماها و پروتکلهای لازم و کارگاه های آموزشی در حوزه های سلامت اجتماعی و توانبخشی همفکر هستیم.

وی با اشاره به تاریخچه روابط همکاری میان یونیسف و سازمان بهزیستی گفت: به دنبال ارائه پیشنهادات برای بهبود و گسترش روابط میان دو طرف هستیم.

ناندی از آمادگی صندوق یونیسف برای برنامه کاری در حوزه کودکان کار و خیابان و پیش و پس از بحرانها گفت و افزود: حمایتهای ایران در زمینه اتباع بسیار قابل تقدیر است و از خدمات جمهوری اسلامی ایران به اتباع و کودکان غیر ایرانی تشکر می کنیم.

نماینده یونیسف در ایران ادامه داد: در مقایسه با سایر کشورهای منطقه، ایران کمکهای مالی کمتری را در حوزه اتباع دریافت کرده که ما سعی داریم منابع بیشتری را برای کشور ایران تامین کنیم.

کد خبر 91346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =