ارزش علم به خدمت رسانی انسانها و کاهش آلام بشری است.

نخستین جشنواره شکرانه سلامت مرکز تحقیقات ژنتیک میبد با حضور آیت الله اعرافی، نماینده شهرستان، مدیر کل سازمان بهزیستی استان وفرماندار شهرستان برگزار شد.

این جشنواره جهت تجلیل از خانواده هایی که با داشتن یک فرزند دارای ناهنجاری با پیگیری واقدام به انجام  مشاوره ژنتیک و آزمایشات تشخیص قبل از تولد ویژه ناهنجاری، دارای فرزند سالم بعدی شدند برگزار گردید.
در این مراسم آیت اللّه اعرافی در جمع مسئولین مرکز و پزشکان ضمن خیر مقدم به مدعوین به ویژه پدران ومادرانی که با سعه صدراین راه را پیمودند گفت: 25 سال قبل جرقه تاسیس مرکز ژنتیک میبد زده شد، و پیشرفت هایی که در این زمینه شد مرهون زحمات مسئولین این مرکز و بهزیستی  وپرسنل دلسوزو خیّرین یاری رسان به این  مجموعه بوده است هر چند تا نقطه و هدفی که برای این مرکز مد نظر بوده هنوز فاصله داریم و باید بر اهداف بلند تری در این زمینه پافشاری نمود.
امام جمعه شهرستان با اشاره به اینکه استان یزد به ویژه شهرستان میبد پتانسیل  تبدیل شدن به کانون تولید علم و فن آوری های جدید را برای کمک سعادت بشر دارد گفت :در این برهه زمانی  که با مسائلی چون مهاجرت، صنعتی شدن  محیط زیست مواجه ایم  تلاش و سوگیری مسئولین، نخبگان، جوانان، خیرین و مردم باید به سمت قطب شدن در در حوزه های ژنتیک، نانو، سرامیک باشد.چرا که ارزش علم به خدمت رسانی به انسانها و جامعه  است. 
وی افزود: اقداماتی که در حوزه ژنتیک انجام می شود یک واجب شرعی و انسانی است زیرا یک نفر در عالم خلقت مساوی با همه افراد بشر است و امروزه به روش های متعدد می توان از سلامت یا معلولیت انسانی که متولد می شود مطمئن شد. در این راه هم باید از جمعیت صیانت کرد و نشاط و سلامت جامعه را مد نظر قرارداد. 
ایت الله اعرافی ضمن تقدیر از مسئولین و پرسنل  بهزیستی  و مرکز تحقیقات  ژنتیک گفت: بهزیستی دستگاهی است با وظایف متعدد و متنوع که در سلامت، نشاط و سعادت جامعه نقش تعیین کننده ای دارد باید در این  راه یاری رسان این دستگاه بود تا شاخص های سلامت، نشاط و پیشرفت جامعه را بالا ببریم. 
گفتنی است؛ در این مراسم پروفسور سید مهدی کلانتر؛ مسئول فنی مرکز تحقیقات ژنتیک  میبد از شناسایی 50 مورد زوج ناقل ژن بیماری موکوپلی‌ساکاریدوز در شهرستان خبر داد که باتوجه به اینکه  فاروانی این بیماری در جهان 0 تا یک درصد در 5000 تولد است. فروانی قابل توجه  این بیماری در استان به ویژه  شهرستان، یکی از مورادی است در این مرکز مورد  بررسی قرار گرفته است. 
در پایان این مراسم از خانواده های شرکت کننده  از دکتر موحدی نیا، فوق تخصص بیمارهای مغز و اعصاب کودکان و نوجوانان، دکتر اردویی، فوق تخصص غدد و خانم دکتر طباطبایی، فوق تخصص بیماری های مادر و جنین و خیّرین این مجموعه تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 91199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد