فرزندانِ بهزیستی، عائله حاکمیتند

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فرزندان آفتاب هشتم، گفت: فرزندان مقیم مراکز شبه خانواده، عائله حاکمیت هستند و باید فضای مطلوبی را برای تعالی آنها که آینده‌سازان این کشور هستند، مهیا سازیم.

دکتر مسعود فیروزی، افزود: بیش از 30 درصد خانه‌های فرزندان در کشور در استان خراسان رضوی وجود دارد. بین یک هزار و 700 تا دو هزار کودک به‌صورت متغیر در مراکز شبه‌خانواده بهزیستی خراسان رضوی زندگی می‌کنند و نزدیک به 100 خانه فرزندان در استان خراسان رضوی وجود دارد.

وی ادامه داد: درود می‌فرستم به روح بزرگ شهید فیاض بخش که این سازمان را با هدف ارائه خدمت به افراد نیازمند و ناتوان پایه‌گذاری کرد. افرادی که صاحبان اصلی انقلاب می‌باشند. امام خمینی همواره تاکید می‌کردند که یک موی کوخ‌نشینان  را بر همه  کاخ‌نشینان ترجیح می‌دهم. بهزیستی، سازمانی است با وظایف متعدد و جامعه هدفی گسترده که بیش از 170 فعالیت در حوزه‌های مختلف دارد. هرجا که موضوع رسیدگی به امور نیازمندان و آسیب‌دیدگان مطرح می‌شود، همواره بهزیستی حضور دارد و به دنبال گره‌گشایی و رفع مشکلات جامعه هدف است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: در این مراسم کودکان و فرزندان نازنینی حضور دارند که عائله حاکمیت محسوب می‌شوند. برای همه این عزیزان آرزوی توفیق دارم و از شما می‌خواهم که برای ما دعا کنید تا در انجام وظایف خود موفق باشیم. کودکان در هر اجتماعی نسل بسیار مهمی به شمار می‌روند و توجه ویژه خود را می‌طلبند. نیاز به برنامه‌ریزی‌های پایه‌ای برای این قشر کاملا روشن و پذیرفته شده است زیرا فردا همین کودکان امروز جامعه را اداره خواهند کرد. بنابراین بسیار مهم است که شناسایی استعدادها و رشد وتعالی آنها را همواره مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: در جشنواره فرزندان آفتاب هشتم، یک هزار و 700 فرزند مقیم مراکز شبه‌خانواده با یکدیگر به رقابت پرداختند که امروز قرار است از 91 برگزیده نهایی، تقدیر کنیم. این جشنواره یک فرصت تربیتی است. هدف از برگزاری این قسم برنامه‌ها، استعدادیابی فرزندان شبه‌خانواده، ارتقاء عواطف درونی و تفکر فردی فرزندان و آشنا کردن آنها با فرهنگ، آداب و رسوم جامعه ایرانی اسلامی است.

کد خبر 91064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد