مانا، برنامه ای برای ارتقای رشد فردی و اجتماعی با مشارکت نوجوانان و بانوان

به گزارش روابط عمومی، برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان و بانوان در راستای توانمندسازی نوجوانان و بانوان و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در سطح استان اجرا می گردد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان اجرای برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران(مانا) و بانوان را ارتقاء رشد فردی و اجتماعی با بهره گیری از ظرفیت نوجوانان و بانوان در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی مهم تلقی نمود.

پرویز پروین گفت: این برنامه به منظور دستیابی به اهداف قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بر اساس ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، در راستای رصد شاخص های رفاه و تامین اجتماعی برنامه ریزی شده است. برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان و بانوان یکی از برنامه های دارای اهمیت بهزیستی می باشد که در محلات شهری و روستایی سطح کشور خصوصاً درمناطق آسیب خیز با همکاری سایر نهادها و ادارات مرتبط توسط تسهیلگران دوره دیده هر ساله در تابستان اجرا می گردد.

وی تعداد نوجوانان و بانوان مشارکت کننده در برنامه مذکور سال جاری را ۲۶۹۱ نفر عنوان کرده و با اشاره به اجرای برنامه بین نوجوانان و بانوان در محلات شهری و روستایی استان ابراز داشت: «برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران(مانا) و بانوان» با همکاری تسهیلگران دوره دیده، جمعیت همیاران، موسسات و پایگاههای سلامت اجتماعی تحت نظارت بهزیستی در سطح استان به مرحله اجرا درآمده است.

وی هدف اصلی این برنامه را ارتقای توانمندی های نوجوانان و بانوان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی دانست وخاطر نشان کرد برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران(مانا) دختران و پسران ۱۳ تا ۱۸ ساله و مشارکت اجتماعی بانوان دختران و زنان ۱۸ الی ۵۰ ساله را تحت پوشش قرار می دهد.

وی اظهار داشت، فرایند یادگیری مشارکتی برای نوجوانان و بانوان  به مدت ۳ ماه و ۱۱ جلسه آموزشی برنامه ریزی شده است که شناسایی مشکلات، ارائه پروژه و تشکیل جلسه حمایت یابی برای عملیاتی نمودن پروژه از مهمترین بخشهای اجرایی برنامه محسوب می شود که در قالب این طرح ۱۴۵ پروژه تعریف و اجرا شده است.

کد خبر 90913

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد