قم در رده دوازدهم هیات های ورزش ناشنوایان قرار دارد

رئیس هیات ورزش ناشنوایان و کم‌شنوایان استان قم گفت: این استان با وجود داشتن مشکلات مختلف، در رده دوازدهم هیات های ورزش ناشنوایان کشور قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری ایرنا، مصطفی علیزاده روز شنبه به مناسبت هشتم مهرماه روز جهانی ناشنوایان بیان کرد: فقر مالی و کمبود سالن ورزشی چالش ورزشکاران ناشنوا در استان قم است.

وی گفت: استان قم تنها یک ورزشگاه اختصاصی برای ناشنوایان دارد و این امر مشکلاتی از جمله هزینه‌های ایاب‌وذهاب را برای آنان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر ناشنوایان مشکل اشتغال دارند و جایی مشغول به کار نیستند، افزود: این امر سبب شده است تا آنان با چالش درآمد و مشکلات مالی مواجه باشند.

علیزاده اظهار داشت: این گروه از ورزشکاران، در عین داشتن استعدادهای ورزشی، ولی به دلیل فقر مالی، انزوا را بر مشارکت و شرکت در ورزش‌ها، ترجیح می‌دهند.

وی اضافه کرد: اغلب ورزشکاران ناشنوا، در حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار سکونت دارند و خانواده‌هایشان دارای مشکلات مالی هستند و خیران باید در این زمینه وارد میدان شوند و از این ورزشکاران حمایت کنند.

رئیس هیات ورزش ناشنوایان و کم‌شنوایان استان قم تعداد ورزشکاران ناشنوای استان قم را ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: اگر بتوان هم سالن اختصاصی در نقاط مختلف شهر برای آنان در نظر گفت و هم وسیله نقلیه و وسایل موردنیاز ورزشکاران مانند کفش و لباس برایشان تهیه شود، آن‌ها از حالت انزوا و افسردگی خارج شده و در جامعه فعال و مشارکت می‌کنند.

وی به رشته‌های ورزشی این گروه اشاره کرد و گفت: رشته‌های کاراته، دو و میدانی، فوتسال، فوتبال و آمادگی جسمانی این گروه از ورزشکاران در استان فعال است.

وی به استعدادهای ورزشی و مدال‌آوران این گروه ورزشی اشاره کرد و گفت: در جریان رقابت‌های فوتسال جهانی ناشنوایان جهان که به میزبانی برزیل برگزار شده استان قم ۲ نماینده داشت.

وی همچنین به کسب مقام اول رشته فوتسال ناشنوایان کشور در سال گذشته و رتبه دوم امسال اشاره و بیان کرد: مرتضی جدایی و میثم اخوان نیز از استان قم در رشته کاراته ناشنوایان جهان دارای رتبه هستند.

به گفته علیزاده حضور خیران و نهادهای خصوصی در کنار بهزیستی و انجمن ناشنوایان برای حمایت از ناشنوایان ورزشکار برای حضور در رقابت‌های کشوری و حتی جهانی کمترین خواسته جامعه ناشنوایان قمی است.

کد خبر 90529

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد