مشکین شهر| گرامیداشت هفته ناشنوایان در شهرستان مشگین شهر

به گزارش روابط عمومی، به مناسبت روز جهانی ناشنوایان، با حضور ناشنوایان و کم شنوایان به همراه خانواده، فرماندار و جمعی از رؤسای ادارات به همت مرکز اختلالات شنوایی (آوا) در فرهنگسرای اندیشه مشگین شهر برنامه ای برگزار گردید.

در این مراسم صفر بصیرت رئیس اداره بهزیستی مشگین شهر گفت: تعداد ۳۵۰۰ نفر افراد دارای معلولیت تحت پوشش اداره بهزیستی مشگین شهر هستند که از این تعداد، ده درصد دارای اختلالات شنوایی بوده و از خدمات مختلف پرداخت مستمری ماهیانه، دریافت سمعک و باتری برای سمعک و ... برخوردار می باشند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۳۳ مورد سمعک و ۵۰۰۰ عدد باتری سمعک تحویل این عزیزان داده شده و همچنین تا کنون در مشگین شهر، ۲۸ مورد اقدام به کاشت حلزون با همکاری بنیاد مهرجویان و بهزیستی صورت پذیرفته است.

بصیرت افزود: همچنین با اجرای طرح غربالگری پیشگیری از اختلالات شنوایی، تمامی کودکان متولد شده تا سه ماهگی مورد غربالگری و سنجش شنوایی قرار میگیرند که در همین راستا در آینده نزدیک با خرید و تجهیز دستگاه شنوایی جدید به مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال، تمامی کودکان ۳ تا ۵ سال نیز از نظر شنوایی غربال و مورد سنجش قرارخواهند گرفت.

کد خبر 90453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد