برگزاری نشست علمی پیشگیری از خودکشی در اردبیل

به گزارش روابط عمومی، نشست علمی پیشگیری از خودکشی ویژه فعالین عرصه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، با حضور مدیرکل و معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان، مدیر بهزیستی شهرستان و نمایندگان ادارات استانداری، فرمانداری، تبلیغات اسلامی، خدمات شهری، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و علوم پزشکی در فرهنگسرای بانوان برگزار گردید.

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در این نشست گفت: موضوع خودکشی یکی از آسیب های اجتماعی ناگواری است که متاسفانه اخیرا در بین قشر جوان جامعه، شیوع پیدا کرده و شاهد رشد آمار فوت شدگان به وسیله خودکشی هستیم. از این رو، اهمیت خودکشی برای ما نسبت به قبل دو چندان شده و لزوم برگزاری نشست های تخصصی، بیش از پیش احساس می گردد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی، شاهد نشست های علمی، تخصصی و مفیدی هستیم که توسط معاونت اجتماعی و معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان با همکاری ارگان های مربوطه صورت گرفته و به مدد و همت عزیزان، قطعا شاهد گام های مؤثری در زمینه پیشگیری از خودکشی خواهیم بود.

رضایی پیشگیری از خودکشی را در راستای 4 محور اساسی بیان کرده و اظهار داشت: همواره سعی بر شناسایی و درمان اختلالات خلقی، کاهش دسترسی های لازم برای پدیده خودکشی، ارائه گزارش ها و بررسی های لازم و جلب همکاری سازمانها و ارگانها چهار مسئله مهم موجود در زمینه خودکشی می باشد که در صدد جلب همکاری و آموزش به مردم استان و آحاد مردم جامعه هستیم.

وی بیان کرد: در تمامی فعالیت های صورت گرفته برای پیشگیری از خودکشی از قبیل مشاوره های حضوری و تلفنی، فعالیت های اورژانس اجتماعی و مداخله در بحران، کلاس های آموزشی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ... که در بهزیستی در حال انجام است و سعی بر افزایش کیفیت ارائه خدمات و بازدهی بالا داریم .

رضایی افزود: در حوزه پیشگیری، برنامه جامع پیشگیری از خودکشی برای عموم مردم جامعه علی الخصوص افراد در معرض آسیب پیش بینی شده که این برنامه در سطح استان و شهرستان های تابعه در حال اجرا و بهره وری می باشد و گزارش های ارائه شده مورد توجه و بررسی ویژه قرار میگیرد تا روز به روز از آمار فوتی های مربوط به خودکشی کم گردد.

کد خبر 89299

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد