پیام مدیر کل بهزیستی خوزستان به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی

مهران کریمیان ،مدیر کل بهزیستی استان خوزستان به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان  متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

خودکشی موضوعی عمیقاً نگران کننده است که میلیونها نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد و اقدامات پیشگیرانه از خودکشی، میتواند خانواده ها و جوامع را در برابر رنج های غیرضروری محافظت نماید.

از عوامل مهم و زیربنایی اقدام به خودکشی میتوان به درد روانی و ناامیدی، فشار به اطرافیان،تنهایی، کمک طلبی، رهایی از درد، حل مسئله، تکانشگری، خیرخواهی برای خانواده، ابراز خشم،تنفر و مشکلات مالی و بیکاری اشاره کرد و. به نظر می رسد از بین عوامل مختلف، متغیرهای روانی و میان فردی بیشترین تأثیر را در اقدام به خودکشی دارند و از این بین، درد روانی و ناامیدی مهم ترین عوامل اثرگذار در اقدام به خودکشی است.

بمنظور مقابله با این موضوع، نیازمند رویکردی جامع و همراستا در بین متولیان امر ، دستگاههای مربوطه و موسسات ،سمن ها و مراکز غیردولتی و جامعه فعالان اجتماعی جهت افزایش دسترسی آحاد جامعه به خدمات سلامت روان از طریق آموزش سبک های فرزندپروری،آموزش خودمراقبتی، کنترل خشم، تاب آوری ،ارتباط موثر بین فردی و جمعی و سایر مهارتهای زندگی می باشیم.

اینجانب  به مناسبت  ۱۰ سپتامبر برابر با ۱۹ شهریور ماه "روز جهانی پیشگیری از خودکشی " از زحمات کلیه  کارشناسان و مددکاران   بهزیستی  استان در مراکز مشاوره ،ادارات و مراکز اورژانس اجتماعی و  خط ۱۴۸۰ که با تلاش شبانه روزی در حال ارائه خدمت به شهروندان خوزستانی با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی علی الخصوص موضوع خودکشی هستند تقدیر و تشکر نموده  و از خداوند متعال برای همه این عزیزان آرزوی توفیق روز افزون  دارم.

مهران کریمیان

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان

کد خبر 89277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد