آغاز اجرای طرح غربالگری اختلالات اضطرابی کودکان ۵ و ۶ سال در قم‌

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: طرح غربالگری اختلالات اضطرابی کودکان ۵ و ۶ سال در استان اجرا می‌شود.

سید صادق میرئی مدیر کل بهزیستی استان قم با اشاره به اجرای طرح غربالگری اختلالات اضطرابی کودکان 5 و 6 سال اظهار داشت: افزایش اطلاعات والدین در مورد پیشگیری از اضطراب کودکان به‌صورت مجازی از اهداف این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: یکی از اختلالات شایع در کودکان، موضوع اختلالات اضطرابی است و سازمان بهزیستی به عنوان متولی ارتقای سلامت اجتماعی برای پیشگیری از این اختلالات طرحی به نام غربالگری اختلالات اضطرابی به اجرا گذشته است و در قالب این طرح، والدین اطلاعات فرزندان را در سایت قرار می‌دهند و در جهت پیشگیری از اختلالات، راهنمایی می‌شوند.

میرئی افزود : سامانه غربالگری اضطراب به نشانی http://moshavereh.behzisti.ir در دسترس والدین است و ضروری است خانواده‌های دارای کودک ۵ و ۶ ساله با مراجعه به نشانی فوق نسبت به ثبت نام کودک خود و تکمیل پرسشنامه مربوط اقدام کنند.

مدیر کل بهزیستی قم خاطرنشان کرد :  یکی از شایع‌ترین اختلالات مربوط به دوران کودکی اختلالات اضطرابی است که از نظر سنی اختلالات اضطرابی زودرس‌ترین اختلال روانپزشکی است که در برخی کودکان با گذشت زمان نسبتا پایدار و ماندگار خواهند بود و در صورت عدم توجه و درمان به هنگام و مؤثر تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابدو عدم درمان به موقع اختلالات اضطرابی موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی در فرد می‌شود یا منجر به افسردگی، سوء مصرف مواد و مشکلات عدیده‌ای در ازدواج و روابط زناشویی خواهد شد.

میرئی اهداف این طرح را شناسایی زودهنگام اختلال طیف اضطراب کودکی مانند اضطراب جدایی، اضطراب تعمیم یافته، هراس اجتماعی و...برشمرد وافزود :  ارجاع زود هنگام کودکان برای تشخیص دقیق و مداخلات تخصصی روان شناختی، افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اختلالات اضطرابی کودکان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

لازم به ذکر است : کودکان مشکوک به اضطراب خانواده‌های کم برخوردار و تحت پوشش سازمان بهزیستی می‌توانند تا سقف ۴ جلسه از کمک هزینه مشاوره (یارانه) استفاده کنند. پس از تکمیل پرسشنامه در صورتی که کودک مشکوک به اضطراب تشخیص داده شده و والدین برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر لازم است برای مشاوره غربالگری اضطراب به مراکز مشاوره همکار با طرح غربالگری اضطراب که در سامانه نیز این مراکز نمایش داده می‌شود مراجعه کنند.

همچنین پایگاه دائمی طرح  غربالگری واقع در بلوار سمیه بین کوچه ۲و۴جنب بانک انصار با شماره تماس ۳۷۷۰۰۸۹۹ می‌باشد.

کد خبر 89272

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد