پیام مدیر کل بهزیستی استان  به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی

محمد مهدی شاهقدمی به مناسبت ۱۰ سپتامبر برابر با ۱۹شهریورماه روز جهانی پیشگیری از خودکشی پیامی صادر کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان  متن پیام به شرح ذیل است:

امروز خودکشی به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی مهم جهان، کشور و این استان بوده که کنترل و کاهش آن نیازمند عزم همگانی است.

اداره کل بهزیستی همدان   به عنوان یکی از اعضای کمیته فرهنگی‌ و پیشگیری از خودکشی، آموزش و مداخله در مواردی که فرد قصد خودکشی دارد را به عنوان یکی از راهکارهای پیشگیری از خودکشی در دستور کار دارد و در این زمینه اقدامهای گسترده ای انجام داده است.

بی شک آگاه سازی و آموزش نیاز ضروری در پیشگیری از این آسیب اجتماعی بوده ولی این آموزشها و مداخلات به تنهایی برای کنترل این آسیب کافی نبوده و با توجه به چند علتی بودن این آسیب همه دستگاه های مرتبط با مسایل اجتماعی باید با احساس مسئولیت اجتماعی مضاعف در این زمینه مشارکت و همراهی داشته باشند.

فراگیری مهارت‌هایی از جمله حل مساله، تاب آوری بویژه در حالت بحرانی و در شرایطی که فرد درد و احساس استرس دارد، تنظیم هیجان‌های منفی، مدیریت خشم، چگونگی کنترل رفتارهای ناگهانی و فرزند پروری و غیره همگی از جمله مهارتهاییست که عموم مردم نیاز داشته و از وقوع آسیبهایی نظیر خودکشی پیشگیری خواهد کرد.

اینجانب ضمن اهمیت اقدامهای گسترده و همگانی با وحدت رویه لازم برای پیشگیری از خودکشی، ۱۹ شهریورماه را همچنین فرصتی برای تقدیر از خدمات مددکاران و مشاوران و کارشناسان مراکز مشاوره، اورژانس اجتماعی و ادارات بهزیستی می دانم که در این زمینه فعالیت داشته و به آسیب دیدگان از خودکشی خدمت می کنند.

محمد مهدی شاهقدمی

 مدیر کل

کد خبر 89179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد