گامی دیگر در راستای توانمند سازی بانوان سرپرست خانواده

طیف قابل توجهی از بانوان، به لحاظ فوت، طلاق همسر، از کار افتادگی یا متواری بودن همسر، بعنوان سرپرست خانواده شناخته می شوند که تحت حمایت های مستمر و غیر مستمر اداره کل بهزیستی استان قرار می گیرند.

به گفته معاون امور اجتماعی بهزیستی استان، بالغ بر ۶۲۰۰ نفر از بانوان با بعد خانوار حدود ۱۴ هزار نفر تحت حمایت هستند که بازتوانی و توانمند سازی این بانوان و اعضای خانواده آنان همواره از دغدغه ها و اهم فعالیت های این معاونت می باشد.

امیدوار گفت: مهارت آموزی و توانمندسازی حرفه ای، همواره جزو اولویت های مهم برنامه های مددکاری برای کمک به ارتقای وضعیت خانواده های تحت پوشش می باشد. در همین راستا، پیرو هماهنگی های بعمل آمده با حوزه امور بانوان استانداری و جهاد دانشگاهی، مقرر گردید تا پایان سال، ۲۰۰ نفر از بانوان و فرزندان تحت تکلفل آنها در رشته های شغلی قالیبافی، آموزش خیاطی، الگو سازی و دوخت عمومی، دست دوز های چرمی، بافنده تابلو فرش، ویرایشگر متون، تولید کننده گیاهان دارویی، رودوز سنتی، تولید کننده زعفران، تکنسین داروخانه و تربیت معلم مدارس ابتدایی آموزش های حرفه ای را فرا بگیرند که هزینه اجرای این دوره ها توسط حوزه بانوان استانداری تامین خواهد شد.

گفتنی است: این دوره ها در شهرستانهای پارس آباد، اردبیل و گرمی توسط جهاد دانشگاهی برگزار خواهد گردید و افراد آموزش گیرنده، برای ایجاد اشتغال از منابع تسهیلات سازمان برخوردار می شوند.  

کد خبر 88904

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد