مرکز اورژانس اجتماعی یزد به دستگاه بی سیم تخصصی تجهیز شد

همزمان با هفته دولت و روز اورژانس اجتماعی مرکز اورژانس اجتماعی یزد به دستگاه بی سیم تخصصی تجهیز شد.

همزمان با هفته دولت و روز اورژانس اجتماعی مرکز اورژانس اجتماعی یزد به دستگاه بی سیم تخصصی تجهیز شد.
به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ با توجه به سه اصل اساسی اورژانس اجتماعی، «تخصصی بودن»، «به موقع بودن» و «در دسترس بودن» و نیاز به امکانات لازم جهت حفظ ارتباط در زمان بحران و تسریع در امور و همچنین ارتقا کیفیت خدمات؛ استاندارد سازی تجهیزات؛ مجهز نمودن مراکز به امکانات به روز این مرکز به شبکه بی سیم مجهز شد. 
در این برنامه که در روز هشتم شهریور در مرکز اورژانس اجتماعی برگزار شد، مدیرکل بهزیستی از خدمات و تلاش های همکاران مرکز تقدیر نمودند.
 لازم به ذکر است؛ برنامه اورژانس اجتماعی در اردیبهشت ۱۳۷۸ تدوین شد و پس از تأیید نهایی با حمایت رئیس و معاون اجتماعی وقت سازمان بهزیستی در کشور اجرایی شد و استان یزد اولین استانی بود که در هفته دولت آن سال مرکز اورژانس اجتماعی را راه اندازی کرد. 
گروه های هدف اورژانس اجتماعی عبارتند از: خشونت دیدگان خانگی از قبیل کودک،‌ همسر، سالمند و معلول آزار دیده، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند و خانواده آنان، دختران و پسران فراری از منزل، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی،  افراد در معرض بحران طلاق و درگیر اختلافات حاد خانوادگی وکودکان خیابانی از جمله دریافت کنندگان خدمات اورژانس اجتماعی هستند. 
گفتنی است؛ اورژانس اجتماعی در حال حاضر شامل چهار فعالیت خط تلفن 123؛ خدمات سیار اجتماعی؛ مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی است که به صورت شبانه روزی و رایگان خدمات اجتماعی را در اختیارگروه هدف قرار می دهد.
در استان یزد این مراکز در شهرستان های استان فعالیت دارد. طبق قانون حمایت از اطفال و نوجوانان همه افرادی که از وضعیت مخاطره آمیز کودکان مطلع هستند مکلفند موارد را به مراجع مرتبط اطلاع دهند لذا خط تلفن ۱۲۳ خط ارتباطی مناسب و در دسترس است تا موارد آسیب های اجتماعی با اولویت کودکان و زنان را به بهزیستی به عنوان دستگاه متولی سلامت اجتماعی گزارش نمایند. تیم تخصصی مراکز اورژانس اجتماعی خدمات روانشناسی؛ مددکاری؛ مشاوره حقوقی و روانپزشکی را دارا می باشد و بر حسب ضرورت و شرایط، خدمت گیرندگان به مراکز تخصصی خانه سلامت دختران؛ مرکز تلاش؛ خانه امن؛ مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده؛ مرکز شبانه روزی کودکان خیابانی؛ مرکز ندای مهر دختران یا سایر مراکز درون و برون سازمانی جهت دریافت خدمات تکمیلی و حمایتی ارجاع می شوند. 
در سال گذشته قریب ۶٠٠٠ تماس مرتبط در سامانه خط تلفن ۱۲۳ ثبت شده و۷۴٠٠ پرونده در خدمات سیار اجتماعی تشکیل شده و ۳٠٠٠ پرونده جدید در مرکز اورژانس اجتماعی استان ثبت شده است.

کد خبر 88853

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد