برگزاری کارگاه استانی تربیت مربی (طرح آگاهسازی زنان و دختران با تاکید بر خودمراقبتی)

کارگاه استانی تربیت مربی طرح آگاهسازی زنان و دختران با تاکید بر خودمراقبتی برای ۳۰ نفر از تسهیلگران استان به مدت دو روز (اول و دوم شهریور ماه) با حضور معاون امور توسعه پیشگیری، کارشناسان ستاد و شهرستانی دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تسهیلگران طرح از سراسر استان در محل مرکز آموزش های تخصصی بهزیستی برگزار گردید.

در مراسم افتتاحیه این کارگاه پرویز پروین معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان، هدف از اجرای طرح خودمراقبتی را ارتقاء دانش مخاطبین به منظور ارتقاء سواد سلامت اجتماعی و سواد رسانه ای در جهت کاهش عوامل خطر آسیبهای اجتماعی و افزایش عوامل محافظ در پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرده و افزود: تمرکز اصلی آموزش های این طرح بر موضوع خودمراقبتی است. خودمراقبتی بر این اساس موضوعی کاملا آموختنی به روشی آگاهانه است که هر فرد برای مراقبت از خود، خانواده و دیگران انجام می دهد تا در مجموع، جامعه سالم بماند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان اظهار داشت: در سال جاری تعداد ۹۰۰  نفر  از دختران دامنه سنی ۲۰-۱۳ سال و زنان ۴۰-۲۰ سال در قالب ۳۰ گروه در همه شهرستان های استان از مزایای این طرح برخوردار خواهند شد.

لازم به ذکر است که محورهای اصلی آموزشی این کارگاه برای تسهیلگران شامل موضوعات « نگاهی به مفاهیم پایه و تعیین کننده های سلامت جنسی، اصول مصاحبه با مخاطبین در خصوص رفتارهای پرخطر، رویکردهای خودمراقبتی در برابر سوء مصرف مواد و مسئولیت پذیری» می باشد که در طی ۱۶ ساعت آموزشی، توسط مدرسین آموزش دیده در کارگاه کشوری ارائه می گردد.        

کد خبر 87983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد