رایگان شدن هزینه‌های بیمارستانی سه قلوهای ورزنه‌ای

بیمه سلامت همه هزینه‌های زایمان و بستری مادر و سه قلوهای ورزنه ای را تا زمان ترخیص پرداخت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ محمدرضا، علیرضا و ابوالفضل نام این سه قلوهای متولد شده با بارداری طبیعی مادر متولد سال ۱۳۸۱ ساکن روستای کفران بخش بن رود ورزنه در دومین زایمانش است.

تارجن متخصص زنان و زایمان گفت: مادر ۲۱ ساله از اهالی روستای کفران ورزنه به علت داشتن دردشدید و فشار خون بالا از مرکز درمانی ورزنه به بیمارستان امین منتقل شدند و مجبور شدیم در هفته ۳۲، ختم بارداری را اعلام کنیم.

قاسمی مادر سه قلوها با بیان اینکه یک فرزند چهارساله دختر دارد گفت: یکسال پیش تصمیم به آوردن دومین فرزند گرفتیم که به صورت طبیعی سه قلو باردار شدم و خیلی خوشحالم.

نجمه حسن قلیائی فوق تخصص نوزادان بیمارستان امین اصفهان هم گفت: وزن قل اول یک کیلو و ۴۵۰ گرم، نوزاد دوم یک کیلو و ۵۳۰ و وزن قل سوم یک کیلو و ۵۷۰ گرم و هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری هستند و حالشان مساعد است.

محمدحسین صفاری مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان بعد از تولد سه قلوها، ضمن اعلام بیمه شدن رایگان سه قلوها گفت: همه هزینه‌های بیمارستانی زایمان و بستری مادر و سه قلوها تا زمان ترخیص را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: سرپرستان خانوار دارای فرزند چند قلو تا سن ۶ سالگی فرزندانشان می‌توانند از خدمات حمایتی بهزیستی استفاده کنند.

عبدالرضا اسماعیلی، پرداخت مستمری ماهانه، دادن شیرخشک و اعطای تسهیلات موردی و اشتغالزایی را از جمله این حمایت‌ها اعلام کرد.

امیر حسین بانکی پور رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی هم گفت: طبق قانون، علاوه بر اعطای وام به ازای هر فرزند (فرزند اول مبلغ ۳۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۳ سال، فرزند دوم مبلغ ۶۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۴ سال، فرزند سوم مبلغ ۹۰ میلیون تومان، فرزند چهارم مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۶ سال، فرزند پنجم به بعد مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۷ سال) برای تولد فرزند سوم به بعد، طبق ماده ۴، تسهیلات مسکن، زمین یا واحد مسکونی، ماده ۱۸ تخفیف مالیاتی ۱۵ درصدی و مطابق ماده ۲۱ بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: سرپرستان خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم و بیشتر می‌شوند می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح نهضت ملی مسکن به نشانی، با توجه به محل سکونت، متقاضی دریافت زمین یا واحد مسکونی رایگان شوند.

علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه هم اکنون سه هزار و ۶۰۰ خانواده دارای فرزند سوم به بعد از آبان سال ۱۴۰۰ تاکنون در استان اصفهان حائز دریافت زمین یا واحد مسکونی رایگان هستند افزود: هزار و ۱۰۰ خانواده این طرح حمایتی را دریافت کرده اند و تا هفته دولت در شهریور ماه هم به ۹۰۰ خانواده دیگر زمین یا واحد مسکونی رایگان اعطا می‌شود.

به گفته کارشناسان، هم اکنون جمعیت ۱۵ تا ۶۴ ساله در سن زادآوری کشور ۷۰ درصد است و برای فرار از سیاه چاله جمعیتی در کشور کمتر از هفت سال فرصت هست.

کد خبر 87894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد