طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان در ارتقاء دانش و آگاهی آنان موثر است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: مشارکت اجتماعی و ظرفیت‌سازی برای جذب حمایت و نیز توانمندسازی مخاطبان و ذی‌نفعان به‌ویژه در گروه سنی نوجوانان به‌دلیل تأثیر همسالان بر یکدیگر است که زمینه ارتقا دانش و آگاهی آنان را فراهم می‌آورد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان خدابنده رحیم گنج خانلو افزود: این طرح با مشارکت مراکز مثبت زندگی و موسسات پیشگیری از آسیب های اجتماعی، در مرکز شهرستان و به صورت جداگانه برای دختران و پسران در گروه سنی سیزده تا هجده سال برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تا پایان شهریور، هشتاد نفر از نوجوانان این شهرستان آموزش می بینند، یادآور شد: این طرح می تواند در بالابردن ظرفیت فکری و عملی نوجوانان موثر باشد و به آنها بیاموزد در مواجهه با آسیب های  اجتماعی چگونه مراقب خود باشند.  
گنج خانلو هدف از اجرای این طرح را ارتقا  توانمندی دانش آموزان در شناخت آسیب های اجتماعی، تقویت نگرش  جمع گرایی و کار گروهی، ایجاد ظرفیت برای تمرین و انجام فعالیت های مشارکتی، ایجاد سازکار تشویقی و ابتکارات جمعی نوجوانان، ایجاد و توسعه شبکه روابط مشارکتی نوجوانان عنوان کرد.

گنج خانلو تصریح کرد:  والدین باید تلاش کنند تا نوجوانان ضمن فراگیری مهارت های زندگی از جمله مطالبه گری و مهارت نه گفتن در مواقع ضروری، بتوانند تعاملی سازنده با افراد جامعه به ویژه هم سالان خود داشته باشند.

کد خبر 87690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد