بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با رعایت سهمیه ۳% معلولین استخدام می کند

در راستای اجرای فصل پنجم قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوب ۲۰/۱۲/۱۳۹۶ (کارآفرینی و اشتغال) متن ماده ۱۵ قانون بانضمام تبصره های یک و دو با هدف اطلاع رسانی و آگاه سازی به شرح ذیل اعلام می گردد .

داوطلبین می توانند جهت ثبت نام و آگاهی از شرایط استخدام از تاریخ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ لغایت ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ به سایت آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس  https://hrtc.ir مراجعه نمایند

قوانین و مقررات استخدام 3% معلولین در دستگاههای اجرایی

« ماده ۱۵- دولت مکلف است حداقل سه درصد (۳%) از مجوزهای استخدامی (‌رسمی، ‌پیمانی، کارگری) دستگاه‏های دولتی و عمومی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‏ها، مؤسسات،‌ شرکت‏ها و نهادهای عمومی و انقلابی و دیگر دستگاه‏هایی که از بودجه عمومی کشور ‌استفاده می‌نمایند را به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهد.

 تبصره ۱ ماده ۱۵- وزارتخانه‌ها، سازمانها، مؤسسات دولتی، شرکتها و نهادهای‌ عمومی و انقلابی مکلفند ۳% از مجوزهای استخدامی خود را به افراد دارای معلولیت اختصاص دهند. سازمان امور اداری و استخدامی کشور موظف است نسبت به تخصیص این سهمیه استخدامی برای افراد دارای معلولیت اقدام و بر رعایت آن نظارت نماید.

 تبصره ۲ ماده ۱۵- بالاترین مسئول دستگاه‏های اجرایی، نهادهای عمومی غیردولتی، شهرداری‏ها و بانک‏ها مکلف به اجرای دقیق مفاد این ماده می‏باشند. متخلفین حسب مورد با حکم مراجع ذی‏صلاح به مجازات‏ تعزیری جزای نقدی درجه ۵ تا ۸ موضوع در ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲/۲/۱ انفصال موقت یا دائم از خدمات عمومی، تنزل مقام و یا محرومیت از انتصاب به پست‏های حساس و مدیریتی و یا اخراج از نهاد یا سازمان متبوع محکوم می‏شوند.» .

کد خبر 87517

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد