آغاز طرح غربالگری معتادان متجاهر در خوزستان

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان از آغاز طرح غربالگری معتادان متجاهر خبر داد و گفت: طرح غربالگری معتادان متجاهر، از ۲۵ مردادماه، با هدف ساماندهی این افراد آغاز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خوزستان صادق خجسته افزود: طرح غربالگری معتادان متجاهر به دستور دادستان و با همکاری نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان زندانها و سپاه انجام می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه پیش بینی می شود در سال جاری ۲ هزار معتاد متجاهر در سطح استان جمع آوری شود افزود: در سال گذشته ۶۷۲ معتاد متجاهر، مورد غربال قرار گرفتند که از این تعداد از این تعداد ۵۰۰ نفر به مراکز ماده ۱۶ تحت نظارت سازمان زندان‌ها و سپاه ارجاع و ۱۰۵ نفر ابه خانواده‌ تحویل داده شده اند.

خجسته همچنین در خصوص اشتغال بهبود یافتگان بیان داشت: در سال گذشته ۷۲۴ نفر از تسهیلات قرض الحسنه وام خودشغالی بهره‌مند شده و در سه ماهه اول سالجاری نیز ۱۲۰ فرد بهبود یافته از این تسهیلات برخوردار شدند.

وی با اشاره به معرفی ۱۴۳ فرد بهبود یافته به سازمان فنی و حرفه ای در سال گذشته ادامه داد: به منظور ارتقای مهارت های شغلی و آموزش مهارت‌های فنی، در سال جاری ۳۰۰ نفر به مراکز فنی و حرفه ای  معرفی و مدرک دریافت خواهند کرد.

 سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴۷مرکز درمان اعتیاد و کاهش آسیب، زیر نظر بهزیستی خوزستان فعالیت می‌کنند که در سال گذشته۳۲ هزار و ۸۵۷ نفر در این مراکز پذیرش و از خدمات آن بهره مند شدند.

کد خبر 87465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد