موسسات و سمن‌ها سرمایه های اجتماعی بهزیستی هستند

سرپرست بهزیستی استان زنجان از فعالیت نزدیک  به ۲۰۰ موسسه ومرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی خبر داد وگفت: سازمانهای مردم نهاد که اعضای آنها از انگیزه بالایی برای فعالیت و کار برخوردارند می توانند به عنوان یک سرمایه اجتماعی، کارکردهای بسیاری در حوزه سلامت اجتماعی جامعه داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان نعمت ملکی ۲۲ مرداد ماه روز ملی تشکلها و مشارکتهای اجتماعی را فرصتی برای قدردانی از تلاش‌های ارزشمند تشکلها و موسسات خیریه خواند وعنوان کرد: ۱۰۶ مرکز شامل مراکز مثبت زندگی، مشاوره، مراکز نگهداری و ۸۷ موسسه غیردولتی تحت نظارت بهزیستی همواره در تلاش هستند تا بهزیستی را در بالا بردن سطح رفاه اقشارمحروم و آسیب‌پذیر جامعه و آگاهی‌رسانی به طبقات مختلف در مسیر بهتر زیستن و مبارزه با آسیب های اجتماعی یاری نمایند.

وی با بیان اینکه موسسات خیریه و سمن‌ها در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری ها نیز می توانند نقش آفرینی کنند، افزود: ساماندهی اقشار آسیب دیده جامعه، کودکان بازمانده از تحصیل، زنان در معرض آسیب و کودکان خیابانی، آموزش و آگاه‌سازی نوجوانان، جوانان و همه اقشار جامعه در زمینه شناخت اثرات زیان‌بار مواد مخدر و روان‌گردان‌ها و... از جمله فعالیت های اثر بخش تشکل های مردم نهاد است.

سرپرست بهزیستی بیان کرد: این نهادها می توانند در افزایش سطح سلامت و ارتقای فرهنگ عمومی سلامت روان جامعه و همچنین در پیشگیری، غربالگری و درمان بیماری ها نقش ویژه و مهمی داشته باشند، که در این راستا برنامه های غربالگری های تنبلی چشم کودکان و شنوایی سنجی نوزادان بهزیستی که به منظور پیشگیری از معلولیت اجرا می شود با همکاری سمن ها و سازمان های مردم نهاد صورت می گیرد.

ملکی در خصوص واگذاری فعالیت به بخش غیردولتی یادآور شد: بهزیستی مراکز خود را فقط به موسساتی که ضوابط را بپذیرند و توان مالی و تخصصی لازم داشته باشند، واگذار می‌کند و پروانه فعالیت به موسسه می‌دهد و متقاضیان دریافت مجوزهای موافقت اصولی مراکز بهزیستی و مراکز مثبت زندگی می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی mojavez.ir  نسبت به ثبت مراکز موضوع ماده ۲۶ اقدام نمایند.

وی مدت اعتبار موافقت اصولی مراکز غیر دولتی را ۱۸ ماه عنوان کرد و افزود: این اعتبار تنها یکبار و به مدت ۶ ماه قابل تمدید است و مدت اعتبار پروانه مسئول فنی و پروانه تاسیس نیز به مدت ۵ سال صادر می شود.

کد خبر 87290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد