آسیب های روانی ماده مخدر گُل/ توصیه به خانواده ها

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور، در خصوص ماده مخدر گل و تبعات حاصل از آن به گفتگو پرداخت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از مهر، فرهاد اقطار در برنامه «مثبت سلامت» شبکه سلامت سیما، در پاسخ به این سوال که ماده مخدر گل متعلق به کدام دسته از موادمخدر است، گفت: گل از دسته خانواده حشیش و گیاه شاهدانه است، که از قسمت‌های مختلف گیاه شاهدانه، بخصوص شاهدانه هندی, مواد مخدری مانند گل، علف، حشیش، گراس و ماری جوانا استحصال می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که این مواد چه تفاوتی با یکدیگر دارند، افزود: ماده مؤثر موجود در این مواد، TFC نام دارد که درصدهای مختلفی از آن، در این موادمخدروجود دارد که باعث بروز اثرات مختلفی از مصرف آنها می‌شود.

اقطار در خصوص عوارض حاصل از مصرف این مواد گفت: تمامی محصولات خانواده حشیش دارای عوارض روانی مانند تحریک پذیری، توهم، هیجان زدگی و استرس شدید است که به دنبال مصرف، فرد وابستگی روانی به این محصول پیدا می‌کند.

وی متذکر شد: مصرف این مواد در افرادی که زمینه اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب دارند، باعث بروز اختلالات روانی بیشتر و شدیدتری می‌شود.

اقطار به شعار «والدین آگاه و کودکان ایمن» اشاره کرد و بهترین آموزش را از طریق خانواده میسر دانست و به والدین توصیه کرد: در این خصوص، با زبان ساده کودکان خود را آگاه و مطلع کنید.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشوریادآور شد: سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش با همکاری یکدیگر، برنامه‌های مختلفی در آگاهی بخشی دانش آموزان و خانواده‌ها در دست اقدام دارند.

وی به خط تلفن «۰۹۶۲۸» که خط مشترک بین سازمان بهزیستی و سازمان مبارزه با مواد مخدر است، اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها می‌توانند تمامی سوالات خود در زمینه موادمخدر را با کارشناسان این سامانه مطرح کنند.

کد خبر 87273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =