همه افراد دارای معلولیت ساکن  روستا در ابهرشناسایی شدند  

 رئیس بهزیستی شهرستان ابهر از پوشش ۱۰۰درصدی  طرح توانبخشی مبتنی برجامعه  دراین  شهرستان  خبر داد و گفت: همه افراد دارای معلولیت ساکن در روستاهای این شهرستان با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR)توسط ۶ تسهیلگر آموزش دیده و با یاری دهیاران و اعضای شورای روستا شناسایی شدند.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ابهر علی لطیفی افزود:  ۵۷۵ فرد دارای معلولیت در ۷۰روستای این شهرستان شناسایی شده و  توانستند از خدمات متنوع این طرح در راستای توانمند سازی استفاده کنند  
وی تصریح کرد: فعالیت‌های C.B.R در پنج شاخه تحت عنوان آموزش، سلامت، معاش، اجتماعی و توانمندسازی در زمینه سلامت فرد مطرح است و شرایط را برای ارتقای سطح سلامت فردی، پیشگیری، مراقبت‌های پزشکی و توانبخشی بهبود می‌بخشد.  
این مسئول به صندوق های خرد محلی متشکل از افراد کم درآمد دارای معلولیت  با هدف توانمندسازی و ظرفیت سازی آنان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته  به ۱۲نفر از افراد دارای معلولیت۱۵۴میلیون تومان  به عنوان کمک بلاعوض اشتغال و به  ۲۸ نفر نیز وام  تسهیلات اشتغالزایی نزدیک به ۲ میلیارد تومان  پرداخت شده است.
لطیفی خاطرنشان کرد: مجریان طرح  (CBR) سعی دارند تا با توانمند سازی افراد دارای معلولیت و برابرسازی فرصتها میزان مشارکت اجتماعی آنان را افزایش داده و این قشر را به میان مردم بیاورند تا همچون سایر افراد عادی در جامعه حضور پیدا کنند.

وی مناسب سازی منزل افراد دارای معلولیت، اهداء وسایل کمک توانبخشی، ایجاد زمینه جهت آغاز فعالیت های اشتغال محور روستایی چون دامداری، باغداری و... و. و همچنین آموزش های لازم در زمینه ارتقاء کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت را از مهمترین فعالیت های صورت گرفته در روستاها  توسط مجریان این طرح اعلام کرد.

کد خبر 86998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد