خدمات پیشگیرانه آسیب در مراکز مثبت زندگی ارائه خواهد شد

سرپرست معاونت آموزش راهبردی و توسعه خدمات مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور گفت: ارائه خدمات پیشگیرانه آسیب و غربالگری‌ها به مرور در مراکز مثبت زندگی ارائه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ،سیدحسین خادم حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در محلات سراسر کشور مستقر هستند و خدمات بهزیستی را در محلات ارایه می دهند.

وی ادامه داد: بخشی از خدمات بهزیستی قرار است در این پلت فرم ارائه شود و افراد خدمات سازمان را بدون مراجعه به دفاتر بهزیستی دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه پیشین این مراکز دارای نقصی بود و به همین جهت میسر نشد همه خدماتی که در این مراکز قرار بود ارائه شود، مستقر شود اکنون رفع نقص شده است و تا یک ماه دیگر سامانه جدید بارگزاری خواهد شد پس از آن خدمات مدنظر ارائه خواهد شد.

سرپرست معاونت آموزش راهبردی و توسعه خدمات مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه چند نوع خدمت در این مراکز ارائه می شود، افزود: بخش اول خدمت پیشخوانی است یعنی افرادی که متقاضی خدمات بهزیستی هستند مثلا متقاضی است که تحت پوشش سازمان قرار بگیرد یا برخی دیگر از خدمات سازمان می توانند به این مراکز مراجعه و ثبت نام کنند و درخواست خود را ارائه کنند.

خادم حسینی ادامه داد: خانواده های تحت پوشش بهزیستی که در محلات قرار دارند، رسیدگی به امور آنها به همین مراکز در محله سپرده شده است. پرونده مددجویی افراد به مراکز سپرده شده و مسئولان مراکز مثبت زندگی به امور مراجعین محلات خود رسیدگی می کنند.

وی، امور مددکاری خانواده ها و خدمات اجتماع محور را از جمله خدمات ارائه شده در مراکز مثبت زندگی عنوان کرد و افزود: آموزش ها، غربالگری ها، آگاه سازی ها قرار است در مراکز مثبت زندگی انجام شود و برخی طرح ها که سازمان به مرور در این مراکز ارائه می کند قابلیت ارائه در این مراکز را دارد.

وی با تاکید بر اینکه سامانه مراکز مثبت زندگی عمومی نیست، در مورد احتمال افزایش تعداد مراکز مثبت زندگی گفت: به تناسب اگر در محله ای احساس کنیم که نیاز به مرکز جدید است، ایجاد خواهیم کرد.

خادم حسینی یادآور شد: در حال مذاکره با معاونت پیشگیری سازمان هستیم تا آنها را در مراکز مثبت زندگی مستقر کنیم.

کد خبر 86971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =