دومین نشست ظرفیت سازی اجتماعی با حضور مدیران عامل شرکت های تولید کننده فولاد و فرآورده های معدنی برگزار شد

دومین نشست ظرفیت سازی اجتماعی با حضور محتشمی پور معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت،نایب رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران،رئیس سازمان بهزیستی کشور و مدیران حوزه مشارکت های اجتماعی ستاد و بهزیستی استان تهران و همچنین مدیران عامل شرکت های تولید کننده فولاد و فرآورده های معدنی کشور؛ صبح امروز در شیرخوارگاه شبیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این نشست با اشاره به حضور پیشکسوتان عرصه کار خیر و صنعت گران گفت:در این جلسه و این میعادگاه و سرزمین آسمانی برنامه ای برای هم اندیشی و نشست صمیمانه صنعتگران در فضای فناورانه داریم تا اندیشه شگرف و ثوابی برای خدمت به افرادی که به فرموده امام راحل (ره) ولی نعمت انقلاب اسلامی بودند، تحقق بخشیم.

وی گفت:سازمان بهزیستی با ۴۳ سال سابقه خدمت رسانی متولی سخت ترین فعالیت ها و خدمات فوق تخصصی است که از پیش از تولد تا دوران سالمندی انسان ها را در بر می گیرد و در قالب ۱۶۰زیر فعالیت در بهزیستی مطرح می شود. همچنین عموم این کارها به دست خیران و در فضای مردمی انجام شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به افزایش جامعه دارای معلولیت بهزیستی اشاره کرد و گفت:سالانه به طور متوسط ۳۰۰ هزار تصادف جرحی در کشور اتفاق می افتد و ۶۰ هزار معلول به سبد بهزیستی افزوده می شود که ضایعه نخاعی،بسترگرا و ... می شوند و نیازمند خدمات مادام العمر و در قالب های مختلف از بهزیستی هستند.

وی افزود: همچنین غربالگری های شنوایی و بینایی هر ساله با آمار میلیونی در کشور صورت می گیرد و از بروز معلولیت های بسیاری در کشور پیشگیری می کند. اما آیا کشور ما زیر ساخت های لازم برای پیشگیری از معلولیت ها دارد و یا اقلام و تجهیزات توانبخشی؛بهنگام و به روز  وجود دارد؟ در اصل آنچه در تصمیمات اقتصادی گرفته می شود؛ باید متناسب با ظرفیت ضعیفترین قشر جامعه باشد و این مسائل در میزهای مختلف در قالب کمیسیون های دولت به طور مکرر مورد بحث قرار می گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی گفت:اما آنچه مهم است این است که همیشه مردم شریف ما و پیشکسوتان عرصه تولید و صنایع مختلف و...دل بزرگی دارند و از مجموعه غیر مولد،مولد سازی را در پیشینه ذهنی خود دارند.امروز می خواهیم نظام مسائل اساسی بهزیستی را در این جمع  مطرح کنیم و با کمک هم مسیر توسعه و پیشرفت را بپیماییم.

وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه ظرفیت سازی اجتماعی در بهزیستی گفت: قرار است مجموعه نهادهای عمومی و دل های شما عزیزان با این ظرفیت سازی همراه شود و ان شاالله بتوانیم روان سازی خدمات  و اثر بخشی قابل ملاحظه ای را  برای حل مشکلات مردم داشته باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان به ماه محرم و دغدغه های متناسب با کار خیر در این ماه اشاره کرد و گفت : بر اساس فرمایش امام حسین(ع) حوایج مردم از شما نعمت است و اگر برای کارگشایی از مردم دعوت شدیم ؛توجهی است از سوی خدا و نعمتی است که خدا به ما عطا کرده است.

در ادامه این نشست نمونه های موفقی از همکاری های مردمی در انجام پروژه های عظیم کشوری ،معرفی و مطرح شد.همچنین برخی حاضرین برای مشارکت در موضوعات مختلف و نیازهای سازمان بهزیستی  اعلام آمادگی کردند.

کد خبر 86716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =