برگزاری جلسه هم اندیشی مشاورین امور بانوان دستگاه های دولتی با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور

جلسه هم اندیشی مشاورین امور بانوان دستگاه های دولتی با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور در سالن شهید فیاض بخش ستاد بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در جلسه هم اندیشی مشاورین امور بانوان دستگاه های دولتی ضمن تشکر از خدمات سازمان بهزیستی گفت: کارهای خوبی در سالهای اخیر صورت گرفته مثل عدم وجود پشت نوبتی مستمری و خالی شدن شیرخوارگاه ها  که لازم است اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد.

وی با اشاره به شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: این حضرت به عنوان بهترین الگوی دختران مسلمان در جهان اسلام کمتر شناخته شده اند که وظیفه داریم این شناخت را بیشتر کنیم.

خزعلی با تاکید بر برگزاری هرچه بهتر میلاد حضرت معصومه (س) و دهه کرامت، گفت: باید توجه به اهداف کلان دولت در سند تحول یعنی توانمندسازی، آسیب زدایی، رشد و ارتقای فرهنگ خانواده، سواد رسانه ای، تغذیه سالم و تربیت و موفقیت به سبک ایرانی اسلامی را داشته باشیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با با بیان اینکه قدر و منزلت دختران در دین اسلام بی نظیر است، گفت: تجلیل از دختران برای اینکه متوجه جایگاه و مسئولیت سنگین و مقدس خودشان شوند مورد توجه است و باید این جایگاه را به خوبی تبیین کنیم.

علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این نشست با بیان اینکه سازمان بهزیستی یک سازمانی اورژانسی حمایتی و استراتژیک است، گفت: در کشور دو مجموعه هستند که وظیفه نگهداری افراد را دارند، در حوزه جرم انگاری سازمان زندان ها و در حوزه افرادی که در کانون خانواده جای نمی گیرند در سازمان بهزیستی نگهداری می شوند.

وی با اشاره به اینکه در استاندارد جهانی بین ۸ تا ۱۵ درصد جامعه دارای معلولیت هستند، گفت: در حوزه سالمندی در ۳۴ سال آینده ۳۰ درصد افراد جامعه سالمندان هستند که باید شرایط لازم برای بسته نشدن پنجره زیستی جمعیتی انجام گیرد.

قادری با بیان این موضوع که در دولت سیزدهم قانون حمایت از حقوق معلولان پیگیری شد، افزود: برای اولین بار آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای جذب ۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۴۶ دستگاه دولتی از مقطع لیسانس تا دکتری برگزار می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در گذشته استانداردسازی خودرو برای افراد دارای معلولیت پیش بینی شده بود و لی آئین نامه ای تدوین نشده بود که با پیگیری صورت گرفته در دولت برای اولین بار استاندارد خودرو تدوین شد.

وی با بیان اینکه در کشور دو اورژانس فوریت های پزشکی ۱۱۵ و فوریت های اجتماعی ۱۲۳ فعالیت می کنند، گفت: بیش از ۵ هزار نیرو متخصص در این حوزه فعالیت می کنند و بیش از ۹۰ درصد پوشش در کشور را دارد.

قادری با اشاره به ظرفیت سازی اجتماعی در سازمان بهزیستی، گفت: بخش های مختلف مردمی و بخش های خصوصی ظرفیت های خود را با ظرفیت های دستگاه های دولتی و نهادها هم افزا کرده اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: میز خدمت هوشمند در بیش از ۱۰۰ نقطه کشور برگزار شد و بیش از ۱۳ هزار فرد در نقاط تاریک شهری و روستایی شناسایی شده اند و از ماه آینده هدف گذاری جدید برای ۵۰۰ محله هدف آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پشت نوبتی در حوزه مستمری وجود ندارد، گفت: ۹۶۰ هزار نفر در دولت قبل تحت پوشش مستمری قرار داشتند که در حال حاضر یک میلیون و ۵۲۴ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و هیچ بانوی سرپرست خانوار و فرد دارای معلولیتی پشت نوبت مستمری نیست.

قادری در خصوص حمل و نقل افراد دارای معلولیت گفت: برای اولین بار با تفاهمات صورت گرفته افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید می توانند برای سفرهای دریایی، هوایی و ریلی با ۵۰ درصد تخفیف سفرهای خود را انجام دهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره با افتتاح اولین شتاب دهنده اجتماعی در کشور، گفت: در گذشته برای عملیات های حسبی و امور سرپرستی جامعه هدف ارجاعات مختلفی صورت می گرفت که همه این امورات به صورت متمرکز در یک مرکز صورت می گیرد.

وی با اعلام اینکه برای اولین بار بیش از ۲هزار و ۵۰۰ مرکز مردم پایه در کشور ایجاد شد، گفت: بعد از تصویب در هیئت دولت می توانیم مسیر حرفه ای گام دوم انقلاب را در خصوص حلقه های میانی و اتصال و ارتباط با مردم را انجام دهیم.

در این نشست برنامه های دهه کرامت مورد بررسی قرار گرفت و تاسیس کانون استعدادیابی، مارائه اولین مجوز خیریه دانش بنیان و تاسیس شتابدهنده اوقات فراغت دختران نیز مطرح شد.

کد خبر 106362

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =