بیش از ۶۰ بانوی سرپرست خانوار خدابنده ای مشغول به کار شدند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: بهزیستی شهرستان خدابنده توانسته با تشکیل ۹ گروه همیار زنان سرپرست خانوار  برای ۶۳ بانوی سرپرست خانوار ایجاد اشتغال کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان خدابنده، رحیم گنچ خانلو اظهار کرد: شکل‌گیری گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار یکی از راه‌های ارتقاء وضعیت زندگی و توانمندسازی این بانوان است که از سال هشتاد و پنج در شهرستان خدابنده راه‌اندازی شده  است.

وی با بیان اینکه بیش از۷۰۰  زن سرپرست خانوار در این شهرستان از خدمات بهزیستی استفاده می کنند، افزود: از مجموع گروه‌های همیار در سطح شهرستان،  پنج گروه در مرکز شهرستان‌ و چهار گروه دیگر در شهر های سجاس، کرسف، سهرورد و گرماب فعالیت می کنند .

گنج خانلو با اشاره به اینکه گروه های همیار زنان سرپرست خانوار در زمینه‌هایی چون خیاطی، لحاف دوزی، چرم دوزی , رشته بری ، گلیم بافی و..... مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار با رویکرد ارتقاء کیفیت زندگی و با هدف توسعه اجتماعی، ظرفیت سازی، ارتقاء خودباوری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه هدف و همچنین تغییر رویکرد حمایتی به توانمندسازی شروع به فعالیت کرده است.

این مسئول عنوان کرد: در راستای واگذاری این خدمت به مراکز مثبت زندگی و در جهت توانمندسازی جامعه هدف، مددکاران اقدام به حساس سازی و بررسی جامعه هدف، برگزاری جلسات توجیهی فعالیت گروهی، انجام مصاحبه فردی با داوطلبین عضو گروه می نمایند و با استفاده از توانایی اعضاء و منابع اجتماعی موجود و گذراندن دوره‌های آموزشی و تدوین کسب و کار و بازاریابی کرده و برای تشکیل گروه همیار از بین داوطلبینی که از لحاظ علایق، توانایی و استعداد یکسان هستند، اقدام می کنند .

 وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳میلیارد و۲۴۸  میلیون ریال سرمایه اولیه جهت تهیه مکان و تجهیزات به صورت بلا عوض در اختیار این گرو ه ها قرار گرفته است.
 

کد خبر 86675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد