پردیس| ۸ میلیارد ریال سبد کالا به مدد جویان بهزیستی پردیس اهدا شد

رئیس بهزیستی شهرستان پردیس گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال کمک هزینه نقدی و بیش از هشت میلیاردریال سبد کالایی به مدد جویان تحت پوشش این اداره اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از  ایرنا، ابوالفضل کرمانی  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در عید سعید قربان امسال ۳۳۰ کیلو گوشت، ۶۵ میلیون ریال نوشت افزار جذب و در اختیار مدد جویان بهزیستی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین چهار وام یک میلیارد ریالی ودیعه مسکن، ۲ مورد خرید مسکن ثانویه و سه مورد هم تامین هزینه خرید مسکن برای معلولان توسط خیر در اختیار مدد جویان قرار گرفت.

رئیس بهزیستی شهرستان پردیس با بیان اینکه شعار هفته بهزیستی امسال برای مردم برای بهتر زیستن است، خاطرنشان کرد : بهزیستی با یکصد ماموریت سازمانی در چهار حوزه توان بخشی، امور اجتماعی، پیشگیری و مشارکتهای مردمی به مدد جویان تحت پوشش خدمات رسانی دارد.

کرمانی ضمن قدردانی از عملکرد رسانه ها، افزود: با کمک رسانه های شهرستان مجموعه فعالیتهای بهزیستی بهتر شناخته شده و خیران بیشتری برای کمک رسانی جذب شدند و عملکرد رسانه قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه بهزیستی گزارش محور است و با استناد بر مدارک پزشکی عمل می کند، ادامه داد: یک هزار و ۷۷۷ پرونده توان بخشی، ۳۳ بیمار ضایعه نخاعی، ۱۵۰ بانوی سرپرست خانواده، ۱۴ مورد فرزند خواندگی به نتیجه رسیده بخشی از عملکرد بهزیستی است.

رئیس بهزیستی شهرستان پردیس افزود: سال گذشته چند گروه همیار شغلی کالای خواب و آرایشگاه زنانه، ایجاد شد، چند بانوی سرپرست خانواده برای ایجاد شغل مشترک اقدام کردند و به در آمد رسیدند و برای افزایش گروههای همیار برنامه ریزی کردیم.

کرمانی ضمن تقدیر از عملکرد اورژانس اجتماعی، اظهار داشت: اورژانس شهرستان در سطح سه فعالیت می کند و ساعات کاری آنها هشت صیح تا ۲۰ عصر تعیین شده اما اورژانس اجتماعی شهرستان به طور شبانه روزی به موضوعات کودک آزاری، همسر آزاری، معلول آزاری، خودکشی، اختلال هویت جنسی و حتی افکار خودکشی فعالیت می کند.

وی ضمن معرفی شماره ۹۶۲۸ خط ملی اعتیاد برای مشاوره، گفت: هفت کمپ مجاز در پیشگیری از اعتیاد و ۲ مرکز درمان سرپایی در بومهن در سطح شهرستان فعالیت دارند، سال گذشته ورودی یک هزارو ۲۵۰ نفر بود و از ابتدای امسال ۳۵۰نفر ورودی داشتیم و شاهد رشد آسیبهای اجتماعی هستیم.

کرمانی با اشاره به غربالگری شنوایی نوزادان توضیح داد: سال گذشته برای یکهزار و ۱۰۱ کودک سه تا پنج سال غربالگری زود شنوایی انجام شد و آمار کلی غربالگری عمومی یک هزار و ۳۹۴ مورد است.
وی ادامه داد: در غربالگری تنبلی چشم سه تا ۶ سال در سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۳۵ مورد معاینه داشتیم و امسال برای افزایش آمار غربالگری تنبلی چشم با هدف پیشگیری برنامه ریزی شده است.
رئیس بهزیستی شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: یک هزار و ۳۵۰ مورد مشاوره ازدواج، برگزاری طرح مدیریت معتادان با پی گیری وضعیت درآمد، اشتغال، ارتباط با خانواده، تخصیص تسهیلات به معتادان معتادان بهبود یافته، بخش دیگری از خدمات بهزیستی شهرستان است.

کرمانی یادآور شد: دو مرکز نگهداری سالمندان در شهرهای بومهن و پردیس، یک مرکز اوتیسم در فاز ۴ پردیس، یک مرکز جسمی و حرکتی در فاز ۲ پردیس و ۲ مرکز نگهداری دختران ۱۲ تا ۲۲ ساله در ده بومهن زیر نظر بهزیستی فعالیت می کنند.

کد خبر 86280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد