مرکز خانواده و کودک نابینا و کم بینا نگاه روشن در میبد افتتاح شد

مرکز خانواده و کودک نابینا و کم بینا نگاه روشن در میبد با حضور مدیرکل بهزیستی استان و دیگر مسئولین شهرستان افتتاح شد.

مدیرکل بهزیستی با بیان اینکه سرفصل های پیشگیری چشم و چراغ بهزیستی است چرا که قبل از رخداد معلولیت، آن را کشف و از وقوع آن پیشگیری می کنیم . 
این مسئول خاطرنشان کرد: امسال برای 18 هزار کودک در استان غربالگری شنوایی انجام شد و از ناشنوایی 34 کودک پیشگیری شد.
وی در ادامه افزود: مرکزتحقیقات ژنتیک میبد با دارا بودن ظرفیت ها و امکانات در جهت پیشگیری از معلولیت ها گام بزرگی برداشته است .
ابهت ضمن قدردانی از خیّرینی که در راه اندازی مرکز نگاه روشن، بهزیستی را یاری نمودند گفت: این مرکز دوّمین مرکز خانواده و کودک نابینا و کم بیناست که در استان برای مددجویان میبد و اردکان راه اندازی می شود. این گونه مراکز ضمن ارائه خدمات و آموزش های متعدد به  غنی شدن زندگی این کودکان و توانمندی و دستیابی به استقلال آنها کمک شایانی می کنند. 
وی در ادامه اذعان داشت: مراکز توانبخشی در واقع پیشگیری سطح دوم را انجام می دهند و از بروز معلولیت بیشتر یا محدودیت و ناتوانی بیشتر مددجویان پیشگیری می کنند. 
رئیس بهزیستی میبد ضمن خیر مقدم به مدعوین حاضر ظرفیت این مرکز را در حال حاضر 50 نفرعنوان کرد و گفت: در حال حاضر 37 کودک با مشکل بینایی متوسط به بالا در مرکز ثبت نام شدند تا ازخدمات و آموزش ها بهره مند شوند. 
گفتنی است؛ در پایان مدیرکل بهزیستی ضمن بازدید از بخش های آموزشی مرکز از چند نفر از خیّرین حامی بهزیستی و آسیه فلاح پور؛ مسئول فنی مرکز طنین میبد، شکوه رجبی؛ مدیر داخلی آزمایشگاه مرکز ژنتیک میبد و صدیقه زارع؛ بانوی هنرمند زیلوباف میبدی تجلیل کرد.

کد خبر 85226

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد