آیین اختتامیه جشنواره ورزش و بازی‌های بومی و محلی ویژه افراد دارای نیازهای خاص  در کرمان برگزار شد

آیین اختتامیه جشنواره ورزش و بازی‌های بومی و محلی ویژه افراد دارای نیازهای خاص به مناسبت هفته‌ی بهزیستی وبا حضورعلیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان ،احمد شفیعی معاون توانبخشی ، کارشناسان تخصصی بهزیستی و ورزشکاران حاضر در این مسابقات در سالن ورزشی جامعه معلولین کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان به همت دفتر C.B.R معاونت توانبخشی بهزیستی استان کرمان ، موسسه آوای فرشتگان وهمکاری مراکز تحت نظارت ، بیش از هفتاد تن از افراد دارای نیازهای خاص در راستای برنامه ها وطرح های فوق برنامه این معاونت در قالب یک دوره مسابقات ورزشی در رشته های "ورزشهای بومی محلی ، دارت ، بوچی ، هفت سنگ ، طناب کشی ، دو 20 متر ودو پنجاه متر " در فضایی پر از شور ونشاط طی سه روز در سالن ورزشی جامعه معلولین با یکدیگر به رقابت پرداختند .

علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات با اشاره به اهمیت پرورش وشکوفا کردن استعدادها وتوانایی های این افراد گفت: جشنواره‌هایی که با محوریت شناسایی ، پرورش وارتقائ سطح توانمندی جامعه هدف بهزیستی با همکاری هر کدام از موسسات وشرکای اجتماعی برگزار میگردد برای این است که یک پنجره‌ برای افراد دارای معلولیت باز شود تا بتوانند استعدادهایشان را به نمایش گذاشته واز این طریق با شناسایی شدن این استعدادها مسیر رشد وشکوفایی بیشتربرای آنان فراهم شود .

وی با بیان اینکه یک مسیر منطقی و درست و علمی در این راستا پیش‌بینی شده، ادامه داد: این استعدادها از ورزش‌های بومی و محلی شروع می‌شود و تا ورزش‌های حرفه‌ای ادامه پیدا می‌کند چرا که ورزشهای بومی و محلی استعدادها را شناسایی و به سمت ورزش حرفه‌ای هدایت می‌کند.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمان در مورد حمایت از ورزش افراد دارای معلولیت نیز توضیحاتی ارائه نموده وگفت: بحث ورزش بومی و محلی و ورزش همگانی این بچه‌ها با ما است اما زمانی که به بحث حرفه‌ای می‌رسند سازمان ورزش و جوانان پای کار می‌آید و حمایت می‌کند.

شایان ذکر است نفرات برترشرکت کنندگان از تیم‌های مرکز امام علی زیر ۱۴ سال، تیم رعد کرمان، تیم مجموعه امام علی بالای ۱۴ سال و مرکز یاسین در رشته های مختلف مدالهای خود را از دست مسئولین حاضر در سالن دریافت کردند .

کد خبر 85093

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد