۱۰ هزار نابینا تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی قرار دارند

مدیرکل بهزیستی استان در مراسم بزرگداشت روز جهانی عصای سفید گفت:۱۰ هزار نابینا،کم بینا و نیمه بینا تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی محسن ارشدزاده در این مراسم که امروز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تبریز،مدیرکل اداره سلامت وامور اجتماعی شهرداری تبریز و جمعی از خیرین و نابینایان استان برگزار شد؛ابراز داشت :۱۷هزار نابینا،کم بینا و نیمه بینا در استان آذربایجان شرقی وجود دارند که ۱۰ هزار نفر از آنان به صورت مستمر و هفت هزار نفر به صورت موردی از خدمات بهزیستی استان استفاده می کنند.

وی پیشگیری از نابینایی را از اولویتهای کاری مهم بهزییتی عنوان کرده و اظهار داشت: در این راستا در سال گذشته ۱۷۰ هزار کودک ۳_۶ ساله در قالب طرح آمبلیوپی ،غربالگری بینایی شدند.کمک به تامین وسایل توانبخشی و آموزشی،تامین مسکن،اشتغال،توانمند سازی و کمک هزینه تحصیلات عالیه این قشر از نکاتی بود که ارشدزاده به آن اشاره نمود.

مدیر کل بهزیستی استان همچنین با خاطرنشان کردن توانمندیها و استعدادهای ناببنایان ،کسب عنوان قهرمانی توسط تیم والیبال نابینایان استان در مسابقات کشوری را مایه مباهات دانسته و افزود : بیکاری نابینایان سه برابر افراد عادی می باشد و اشتغال یکی از مهمترین مشکلات آنان و از اهم دغدغه های سازمان بهزیستی می باشد که اداره کل بهزیستی استان جهت حل این مشکل در سال گذشته بیش از ۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در اختیار این افراد قرار داده وبه پرداخت  کمک هزینه حق بیمه افراد نابینای شاغل نیز کمک نموده است.

وی مناسب سازی را یکی دیگر از معضلات نابینایان برشمرده و تلاشهای بهزیستی به عنوان دبیرخانه شورای مناسب سازی از طریق برگزاری جلسات شورای مناسب سازی استان و ارزیابی دقیق فضاهای اداری در جشنواره شهید رجایی را یاد آور شد.

در این مراسم از نابینایان موفق و خیرین نوع دوست استان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 8503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد