در رسانه|  ۹۳هزار و ۶۱۶ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان

صحاف، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:چهل و چهارمین سال تشکیل سازمان بهزیستی کشور با شعار (برای مردم برای به زیستن ) عنوان شده است.

صدای آناک: صحاف گفت:در حال حاضر ۴۹مرکز شبانه روزی نگهداری افراد دارای معلولیت و ۹۲ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی در استان در حال ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی هستند.

وی گفت: تعداد مقیمان مراکز شبانه‌روزی استان ۲۴۰۷ نفر و تعداد خدمت گیرندگان از مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی ۴۳۲۶ نفر می‌باشند.

وی افزود: ۷۴.۵ درصد کل سالمندان استان معادل ۲۸ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند و در ۹ مرکز بهزیستی ۴۴۰ نفر سالمند بالای ۶۰ سال معادل ۱.۵ رصد از سالمندان تحت پوشش نگهداری می‌شوند.

صحاف در مورد تعداد ارائه خدمات پیشگیری معلولیت گفت: طی یک سال گذشته تعداد ارائه خدمات پیشگیری از معلولیت اعم از غربالگری شنوایی، بینایی، ژنتیکی و آگاه سازی ۴۲۶ هزار و ۸۳۴ مورد بوده، و تعداد ۹۳۹ مورد مناسب سازی منزل و خودروی معلولان انجام گرفته شده‌ است.

وی در ادامه گفت: همچنین مناسب سازی منزل و خودرو برای ۲۵۷ نفر از معلولین تحت پوشش انجام شده و چهار هزار و ۹۷۸ نفر از دانش آموزان معلول نیازمند هم کمک هزینه آموزشی دریافت کرده اند.

وی اظهار کرد: ۱۶۶ مرکز مثبت زندگی در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند و شاخص بازدید از منزل مددجویان یک هزار و ۶۹۴ بازدید به ازای هر مرکز بود که آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

صحاف اشاره کرد: سال گذشته، ۵۶ مرکز درمانی ۲۴هزار نفر را تحت پوشش قرار داده و ۱۴ مرکز کاهش آسیب به ۲۳۰۰ نفر ارائه خدمت کرده که از این تعداد ۸۰ درصد را مردان و ۲۰درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: طرح به کمک بهزیستی، هلال احمر، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در پنج شهرستان چارویماق، هشترود، مراغه، اهر و میانه  با محوریت توانمندسازی، افزایش مشارکت پذیری و  برنامه‌های ورزشی در حال اجرا است که شهرستان‌های هشترود با ۴۷خانوار، چاراویماق ۴۲، مراغه ۵۰ و میانه و اهر این طرح با استفاده از کمک‌های مردمی اجرایی می‌شود.

وی به فعالیت‌های هفته‌ی بهزیستی اشاره گفت: ۱۲۲ نوع فعالیت و پروژه این هفته در نظر گرفته شده که ۱۶۸ مرکز اشتغالزایی و ۱۵۱ مسکن در استان در حال افتتاح و بهره‌برداری است.

کد خبر 85018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد