در رسانه| سازمان بهزیستی، سازمانی پیشرو در خصوصی سازی است

مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه سازمان بهزیستی، سازمانی پیشرو در خصوصی سازی است گفت : هم اکنون ۸۳۱ مرکز با دو هزار و ۹۳۰ نفر شاغل در استان داریم که اداره بهزیستی استان امسال با اخذ مجوز تعداد سه هزار نفر کارمند در رشته‌های مرتبط با بهزیستی را جذب کرده است.

مهر تبریز: فرگل‌ صحاف ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: در طول 23 ماه دولت سیزدهم یک هزار و 413 واحد مسکونی ساخته و 17 هزار و 640 مورد توانمندسازی پایدار از طریق ایجاد و پایدار کردن شغل انجام شده است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مراکز اورژانس اجتماعی استان بیش از 32 هزار مشاوره حضوری و 140 هزار مشاوره تلفنی انجام داده‌اند، گفت: در مراکز مشاوره میزان حصول سازش زوجین خواستار طلاق، 20 درصد است که بیشتر از نُرم کشوری می‌باشد.

وی ادامه داد: تعداد زنان مستمری بگیر سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی 25 هزار و 266 خانوار است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت‌های حوزه توانبخشی ادامه داد: واحد توانبخشی دارای 92 مرکز روزانه و 49 مرکز شبانه‌روزی است و در مراکز شبانه‌روزی 2 هزار و 407 نفر از بیماران روانی مزمن نگهداری می‌شوند. این بیماران افرادی هستند که به بهزیستی سپرده می‌شوند ، تعداد مراکز ویزیت بیمار در منزل 11 مرکز و پنج مرکز نیز مراقبت در منزل فعال است.

صحاف  از اجرای طرح 2020 در مناطق محروم خبر داد و گفت: این طرح به کمک بهزیستی، هلال احمر، کمیته امداد، ستاد  اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در محله‌های محروم و کم برخوردار اجرا می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: تعداد 70 مرکز تخصصی درمان و بازتوانی معتادین در سراسر استان فعالیت می‌کنند که 19 مرکز آن اقامتی، 34 مرکز سرپایی و 19 مرکز کاهش آسیب می‌باشند.

 وی افزود: در استان مراکز ماده 16 زیر نظر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و مراکز ماده‌ 15که خصوصی هستند با دریافت هزینه و یارانه دولت اداره می‌شوند.

ضحاف ادامه داد: سال گذشته، 56 مرکز درمانی 24 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده و 14 مرکز کاهش آسیب به 2300  نفر ارائه خدمت کرده که از این تعداد 80 درصد را مردان و 20 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

صحاف، گفت :  میزان جذب مشارکت‌های مردمی را طی یک سال گذشته 200 میلیارد تومان  است و  مشارکت‌های مردمی به صورت نقدی، غیرنقدی و خدماتی به مبلغ  200 میلیارد تومان بوده است .

کد خبر 85006

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد