افتتاح نخستین مرکز شبانه روز نگهداری پسران دارای اوتیسم بالای ۱۴ سال در شرق تهران

مسئول مرکز شبانه روزی اوتیسم در شرق تهران در مراسم افتتاح نخستین مرکز شبانه روز نگهداری موقت پسران دارای اوتیسم بالای ۱۴ گفت: مرکز راه‌اندازی نخستن مرکز شبانه‌روزی نگهداری موقت دختران بالای ۱۴ سال در آینده نزدیک راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری برنا، امروز با حضور محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران، یوسف رضایی معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران، نخستین مرکز شبانه‌روزی نگهداری موقت پسران دارای اوتیسم بالای ۱۴ سال پسران در شرق تهران به بهره‌برداری رسید.

لیدا زمانی مسئول مرکز شبانه‌روزی اوتیسم در شرق تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح این مرکز اظهار کرد: این مجموعه به صورت شبانه‌روزی و اقامت موقت برای پسران مبتلا به بیماری اوتیسم در نظر گرفته شده است.

افتتاح نخستین مرکز شبانه روز نگهداری پسران دارای اوتیسم بالای ۱۴ سال در شرق تهران

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این مرکز ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر از پسران بالای ۱۴ سال را دارد، گفت: این مرکز برای پسران زیر ۵ سال و بالای ۵ سال برنامه‌هایی را در طول هفته از جمله کار درمانی، گفتاردرمانی و ... انجام می‌دهد.

مسئول مرکز شبانه‌روزی اوتیسم در شرق تهران با بیان اینکه این مرکز آماده پذیرش کودکان بالای ۱۴ سال به صورت اقامت‌ موقت را مورد پذیرش قرار می‌دهد، تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به این مرکز پسران خود را به صورت موقت به این مرکز بسپارند.

زمانی در خصوص هزینه نگهداری کودکان اوتیسم در مرکز اشاره شده گفت: رقم در نظر گرفته شده بنا بر مجوز سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است ضمن اینکه قرار است سازمان بهزیستی ۸۰ درصد یارانه ۳۰ نفر از پسران مبتلا به بیماری اوتیسم در مرکز را بپردازد.

وی همچنین از مرکز راه‌اندازی نخستن مرکز شبانه‌روزی نگهداری موقت دختران بالای ۱۴ سال در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده طی سه ماه آینده مرکز شبانه‌روزی نگهداری دختران بالای ۱۴ سال در همین محل راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 84915

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد