🔸رونمایی از سند ساماندهی سالمندان لرستان با استناد به سند تحول دولت

به مناسبت هفته بهزیستی با حضور استاندار لرستان  از سند ساماندهی سالمندان لرستان با استناد به سند تحول دولت رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی لرستان، به مناسبت هفته بهزیستی با حضور استاندار لرستان  از سند ساماندهی سالمندان لرستان با استناد به سند تحول دولت رونمایی شد.
افزایش سریع جمعیت سالمندان کشور تأثیر قابل توجهی بر خود فرد سالمند خانوادهها و جامعه دارد. در صورت برنامه ریزی و سیاستگزاریهای صحیح افزایش جمعیت سالمندان ایران میتواند فرصت مناسبی برای همه باشد ولی در غیر این صورت می تواند مشکلات جدی برای سالمندان خانوادهها و جامعه ایجاد کند.
اولین سند ملی سالمندان ایران با هدف پاسخ هماهنگ به چالشها و فرصتهای ناشی از سالمندی جمعیت ایران برای رسیدن به بهترین نتیجه برای همه. ایرانیان علی رغم سنشان تهیه شده. است در این سند برای هر هدف راهبردها و سیاستهای اجرایی از سوی دبیرخانه شورایعالی سالمندان کشور تعیین شده است. از طرفی در سال ۱۴۰۱ دولت سیزدهم سند تحول دولت مردمی
را منتشر کرد. لذا جهت اجرایی شدن اهداف ملی بهره گیری از دوران سالمندی و همچنین تحقق برنامههای سند تحول دولت طبق مصوبات شورای استانی ساماندهی امور سالمندان لرستان برای اولین بار در کشور تدوین برنامه عملیاتی استانی
برای سند سالمندان با عنایت به مفاد سند تحول دولت در دستور کار دبیرخانه شورای سالمندان استان قرار گرفت با همکاری کلیه دستگاههای استان باتوجه به شرح وظایف و ماموریت دستگاهها و اعتبارات، موجود با توجه به اهداف و راهبردها و استراتژیها برنامههای عملیاتی سند استانی ساماندهی سالمندان با استناد به سند ملی سالمندان و با توجه به فصل ۵ سند تحول دولت مردمی یعنی امور اجتماعی و سلامت تهیه گردید و در هفته بهزیستی با حضور استاندار محترم رونمایی و جهت اجرا به دستگاههای مختلف ابلاغ گردید.
و همچنین بمنظو سهولت در دسترسی دستگاهها به شرح وظایفشان و بارگزاری مستندات و گزارش گیری آسانتر، نسخه الکترونیک این سند تهیه و همزمان در مراسم فوق رونمایی شد.

در آیین رونمایی از سند سالمندان استاندار لرستان ضمن تبریک هفته بهزیستی و تقدیر از تلاش و مساعی مدیران و کارکنان بهزیستی گفت: سالمندان، باور ارزش های وجودی خانواده و جامعه هستند و در فرهنگ اسلامی و ایرانی، «پیری» نه به عنوان یک کلمه ناخوشایند، بلکه به صورت «کمال،حکمت،خردمندی و فرزانگی » تلقی می شود. از این رو می تواند به عنوان مرحله ای موثر و گرانقدر در زندگی به حساب آید.

استاندار لرستان گفت: همانطور که می دانید، افزایش طول عمر انسان ها و اضافه شدن جمعیت سالمندان یکی از دستاوردهای قرن حاضر است  و سالخوردگی جمعیت پدیده ای است که برخی جوامع بشری با آن روبرو شده و یا خواهند شد. براساس نظریات WHO این پدیده ناشی از بهبود شرایط بهداشتی است که منجر به پیشگیری از بیماری ها و در نهایت افزایش امید به زندگی شده است .

 

کد خبر 84680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد