قزوین میزبان جشنواره بزرگ ورزشی افراد دارای معلولیت استان

همزمان با چهل و سومین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی جشنواره ورزشی افراد دارای معلولیت در قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین؛ جشنواره بزرگ ورزشی افراد دارای معلولیت با همکاری اداره کل بهزیستی و هیئت ورزش‌ های جانبازان و معلولین استان در سالن شهید بابایی برگزار شد.
این جشنواره با محوریت ارتقاء سطح نشاط اجتماعی در جامعه و افزایش آگاهی عموم مردم نسبت به توانمندی‌های افراد دارای معلولیت و معرفی رشته های ورزشی جانبازان و معلولین به همراه تجلیل از قهرمانان ورزشی با حضور مسئولین استان ، جامعه هدف بهزیستی و ورزشکاران دارای معلولیت برگزار شد.

۲۰۰ نفر از ورزشکاران از جمله افراد کم توان ذهنی به صورت نمادین ورزش های جانبازان معلولین را  مانند دوچرخه سواری ، بوچیا ، تنیس روی میز ، فوتبال دستی ، باستانی کار ، شطرنج نابینایان، گلبال و تنیس ناشنوایان معرفی می کنند.

 در این مراسم از ۵۰ نفر از مدال آوران پارالمپیک و پارا آسیا و قهرمان کشور سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از هیئت جانبازان و معلولین و نابینایان و ناشنوایان  تجلیل شد .

۱۵۸ ورزشکار بیمه شده در هیئت جانبازان و معلولین استان فعالیت می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت : ما انسان ها جسمی داریم و جانی داریم آنچه که اصل است و می‌ماند و ما باید به آن افتخار کنیم روح و جان ما است، جسم ما مانند کشتی و روح ما ناخدای کشتی خداوند که جسم ما را می آفریند مرحله به مرحله تکامل جسمانی ما را تعریف می‌کند وقتی روح را در این خانه جسم می‌نشاند می فرماید فتبارک الله احسن الخالقین .وقتی کسی معلولیت دارد اهمیتی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت : گاهی معلولیت جسمانی موفقیت های روح را باعث می شود آنچه که اهمیت دارد که قدرت دارد و خداوند برای ما دو نوع چشم و گوش و دل و قلب معرفی کرده است .
وی افزود: فردی که معلولیت جسمی دارد قطعا می‌تواند دارای فهم عمیق تری باشد و امیدوارم خداوند چشم و گوش و قلب معنوی ما را در عالی ترین رتبه خود قرار دهد .

کد خبر 84628

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد