در رسانه| 6000 نفر به مستمری‌بگیران بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزوده شد

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲۳ هزار و ۲۵۶ نفر در استان مستمری دریافت می‌کنند، گفت: ۶ هزار مددجو در سال گذشته مستمری‌بگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی نصیری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اولویت اصلی سازمان بهزیستی عدالت، شفافیت، توانمندسازی و کیفی‌سازی عملکرد است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت هفته بهزیستی، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی در راستای بهتر زیستن مردم، فعالیت‌ها و اقدامات تخصصی و حرفه‌ای را با هدف ترویج و احیای فرهنگ احسان علوی انجام می‌دهد.  

نمایشگاه آثار هنری مددجویان افتتاح شد

وی توانمندسازی و ایجاد روحیه نشاط و خودباوری در جامعه را اولویت سازمان بهزیستی دانست و بیان کرد: سال گذشته ۹ میلیارد ریال برای هنردرمانی و تاثیر آن بر روان مددجویان هزینه شد و در حال حاضر نمایشگاه آثار هنری مددجویان در ۶۳ مرکز تحت نظارت افتتاح شده است.  

نصیری افزود: سازمان بهزیستی با ۵۱۴ مرکز در چهارمحال و بختیاری، ۵۴ فعالیت اصلی دارد و ۱۵۳ وظیفه اصلی را پیگیری می‌کند.  

وی با بیان اینکه ۲۳ هزار و ۲۵۶ نفر در استان مستمری دریافت می‌کنند، اظهار داشت: ۱۰۵ هزار مددجو در سال ۱۴۰۱ تحت حمایت سازمان بهزیستی بودند.  

نصیری تصریح کرد: در بخش دولتی و غیردولتی سازمان بهزیستی استان ۲ هزار نفر مشغول فعالیت هستند و اقدامات را با اولویت پیشگیری از مشکلات انجام می‌دهند.  

وی اضافه کرد: اقدامات و فعالیت‌ها در حوزه درمان و پیشگیری از اعتیاد، آگاه‌سازی مردم، ارتقای سلامت روان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری دوره‌های مهارت زندگی، تاب‌آوری و حل مسئله است.  

نصیری با اشاره به پذیرش معتادان متظاهر در مراکز بازتوانی اعتیاد بهزیستی، گفت: دفتر مشاوره با ۲ محور دولتی و غیردولتی به مردم خدمات ارائه می‌دهد همچنین مردم می‌توانند با تماس با شماره ۱۴۸۰ اختلالات یا آسیب‌ها را شناسایی و درمان کنند.  

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده است در سال جاری برنامه‌هایی برای پیشگیری از معلولیت و مشاوره ژنتیک با اولویت جامعه هدف بهزیستی برگزار شود.  

نصیری با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای سالمندان، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۵۵۰ نفر از سالمندان آموزش‌های لازم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را دیدند.  

مدیرکل سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه غربالگری شنوایی از بدو تولد آغاز می‌شود، گفت: سال گذشته ۱۲ هزار و ۱۹۸ هزار نفر پایش شنوایی شدند و افراد مشکوک به پزشک متخصص ارجاع داده شدند همچنین هزینه‌های کامل کاشت حلزون افراد نیازمند نیز پرداخت شد.  

وی اضافه کرد: سنجش تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال نیز برای ۳۸ هزار نفر انجام شد و افراد مشکوک برای مداخلات بعدی به چشم‌پزشک ارجاع داده شدند همچنین هزینه‌های تهیه عینک برای افراد نیازمند نیز پرداخت شد.  

نصیری با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در استان تصریح کرد: عموم مردم می‌توانند با شماره‌گیری ۱۲۳ از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شوند و مشکلات کودک‌آزاری، سالمندآزاری و همسرآزاری را گزارش دهند.  

۱۱۰ مرکز در چهارمحال و بختیاری خدمات توانبخشی ارائه می‌کنند

وی با بیان اینکه ۱۱۰ مرکز در استان خدمات توانبخشی ارائه می‌کنند، اظهار داشت: خدمات توانبخشی یا به صورت شبانه‌روزی در مراکز تحت نظر یا به صورت پاره‌وقت و یا در منزل خود افراد ارائه می‌شود.  

نصیری با اشاره به اینکه معلولان نیاز به همدلی و کمک دارند و نه ترحم، تصریح کرد: بناست نمایشگاه‌های دائمی در سراسر استان برپا شود تا مددجویان بهزیستی محصولات خود را برای فروش عرضه کنند.  

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۶ هزار مددجو مستمری‌بگیر شدند، گفت: در سال گذشته یک‌هزار و ۱۱۸ تعهد اشتغال برای سازمان بهزیستی تعریف شده بود که اشتغال ایجاد شده به ۲ هزار و ۳۳۰ نفر رسید.  

کد خبر 84503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد