اعطای ۱۲ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض به معلولین استان قم

سپهر فردا/ مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به خدمات بهزیستی استان قم به ۳۵ هزار نفر، گفت: سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض به معلولین استان قم پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر فردا، سیدصادق میرئی مدیرکل بهزیستی استان قم امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار داشت: ۲۴ تا ۳۰ تیرماه در تقویم به مناسبت تاسیس سازمان بهزیستی، هفته بهزیستی نام‌گذاری شده است و اداره کل بهزیستی استان قم طی یک سال گذشته کمک های فراوانی همچون درمان، کمک رسانی، توانمندسازی و … را به خانواده های تحت پوشش داشته است.

وی با اشاره به خدمات بهزیستی استان قم به ۳۵ هزار نفر، افزود: اگر خانواده های این افراد را نیز محاسبه کنیم یک جامعه آماری ۱۲۰ هزار نفری را وابسته به سازمان بهزیستی داریم که باید برای توانمندسازی و استقلال آن‌ها تلاش کنیم و در همین راستا سال گذشته برای هزار و ۱۹۷ نفر از افراد تحت پوشش اشتغال‌زایی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: در کنار مسئله اشتغال، بحث مسکن نیز همواره یکی از دغدغه های ما و مورد نیاز افراد تحت پوشش بوده است که همزمان با هفته بهزیستی روز چهارشنبه همین هفته مراسم تحویل ۴۶ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای معلول را با حضور استاندار قم خواهیم داشت و همچنین کلنگ پروژه ۱۰۲ واحدی ویژه خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول هم به زمین زده خواهد شد.

وی ایجاد فرصت‌های برابر را موجب امیدآفرینی در معلولین برشمرد و خاطرنشان کرد: وجود مبلمان شهری مناسب، استفاده از فرصت های آموزشی و خدماتی از جمله مطالبات معلولین استان قم است و در این راستا باید ظرفیت‌های قانون جامع حمایت از معلولین تماما اجرایی شود و ۲۳ دستگاه در این مسئله وظیفه قانونی دارند تا پیگیر مطالبات معلولین باشند.

میرئی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض به معلولین پرداخت شد، افزود: حدود ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از معلولین استان از خدمات مراکز نگهداری شبانه روزی و مراکز روزانه استفاده می‌کنند.

وی بیان داشت: جهشی را در پرداخت مستمری‌ها در استان قم داشتیم حدود ۵ هزار نفر از مددجویان در ماه گذشته به لیست پرداخت اضافه شدند و در حال حاضر ۱۱ هزار ۵۰۰ نفر مستمری بگیر هستند که به طور ماهانه مبالغی را از دولت دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به رشد قابل توجه حمایت‌های مردمی و خیرین طی یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: در این دوره حمایت های خیرین رشد ۴۳ درصدی داشته که ضمن سپاس و تقدیر از این بزرگواران باید بگوییم که اگر حمایت خیرین نباشد سازمان بهزیستی قطعا در ارائه خدمات به جامعه معلولین دچار مشکل خواهد شد.

وی، حفظ کرامت و نیازسنجی واقعی مددجویان را از جمله برنامه‌های مجموعه بهزیستی عنوان کرد و افزود: خط مشی سازمان بهزیستی حمایت از خانواده‌های چند قلو و اجرای قانون جوانی جمعیت است و در همین راستا ۴۲۳ خانواده دارای فرزندان ۲ تا ۴ قلو را شناسایی کرده‌ایم که براساس دستورالعمل‌های سازمانی از خدمات سازمان  بهره مند می‌شوند.

میرئی در پایان به راه‌های ارتباطی بهزیستی اشاره کرد و اظهار داشت: خط شاخص ما، شماره ۱۲۳ و خط اورژانس اجتماعی است که مردم می‌توانند در مواردی همچون مشکلات خانوادگی، همسرآزاری و به ویژه کودک‌آزاری با این خط تماس بگیرند؛ همچنین خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ در حوزه مشاوره و پیشگیری از اعتیاد و خط ۱۴۸۰ مشاوره تلفنی است.

وی در پایان فعال‌سازی کد دستوری #۹۰۹۰*۷۲۴* و واریز وجه به حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قم به شماره حساب ۴۱۷۶۰۳۴۵۴۱۸۸۶۹۹۹ نزد بانک مرکزی با شماره شبای IR320100004176034541886999 و یا شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۶۱۸۲۵۸۸  را از راه‌های مشارکت مردم در کمک به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی اعلام کرد.

کد خبر 84382

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد