در رسانه | قانون استخدام معلولین به درستی اجرا نمی‌شود

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۶۵ نفر از طریق بهزیستی استان در سال گذشته معرفی شدند که تعداد جذب آنها کمتر از پنج نفر بوده و قانون در این حوزه اجرا نمی‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علی دهباشی‌پور ظهر امروز در نشست خبری که در اداره‌کل بهزیستی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هفته بهزیستی از امروز آغاز و تا پایان هفته ادامه دارد و شعار این هفته «برای مردم، برای به زیستن» نامگذاری شده است.
 
مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اذعان به اینکه برنامه‌های مختلفی در اداره‌کل برای جامعه هدف دنبال می‌شود، بیان کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که صورت گرفته زمینه برای پرداخت تسهیلات فراهم شده است.
 
پذیرش هفت هزار معتاد در مراکز ترک اعتیاد قزوین طی سال گذشته
 
دهباشی‌پور با اشاره به برنامه‌های بهزیستی در حوزه اعتیاد اذعان کرد: زمینه اشتغال برای معتادین بهبودیافته ایجاد و در حوزه دام، تولید محصولات پلاستیکی و مشاغل دیگر فرصت‌های خوبی برای آنها فراهم شده است.
 
وی عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون در ۱۶ مرکز ترک اعتیاد استان قزوین، هفت هزار معتاد پذیرش شده که تقریبا سه هزار و ۲۰۰ مورد آن شامل ماده ۱۶ هستند؛ در کمپ‌های ماده ۱۵ نیز ۱۹ الی ۲۱ درصد پاکی در ۶ ماه داشتیم زیرا به علت عدم امکان اشتغال، امکان برگشت فراهم است.
 
این مسئول گفت: دلایل مختلفی برای بازگشت معتادین از جمله ایجاد اشتغال و حمایت از خانواده آنها به کمپ‌های ترک اعتیاد وجود دارد؛ برای این افراد زمینه توانمندسازی فراهم و بعد از ۶ ماه امکان پرداخت تسهیلات برای آنها فعال می‌شود.
 
دهباشی‌پور، توزیع و استفاده از مواد مخدر را از جمله چالش‌های کمپ‌های ترک اعتیاد عنوان کرد و ادامه داد: مواردی در مرکز ماده ۱۶ داشتیم که افراد به علت بلعیدن مواد مخدر به بیمارستان منتقل شدند؛ برای مقابله با این معضل پیگیری‌های لازم صورت گرفته تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم در حالی که بهزیستی به تنهایی قادر به حل این مشکل در کمپ‌ها نیست و سایر دستگاه‌های متولی هم باید پای کار بیایند.
 
وجود ۱۱۱ خانواده دارای دو معلول و بیشتر در قزوین
 
وی با اشاره به حوزه درمان معلولین تصریح کرد: هزینه درمان مددجویان محدود است و در سال گذشته با بودجه‌ای که در اختیار داشتیم به هر مددجو در طول سال ۹۰ هزار تومان تعلق می‌گرفت.
 
این مسئول با اشاره به حمایت‌های بهزیستی از اتباع بیگانه گفت: براساس قانون باید اتباع مانند ایرانی‌ها تحت پوشش قرار بگیرند اما داشتن کارت اقامت موضوعی است که باید مد نظر قرار بگیرد.
 
دهباشی‌پور مطرح کرد: ۱۱۱ خانواده دارای دومعلول و بیشتر در استان قزوین داریم و ۳۴ مسکن آماده افتتاح برای این خانواده‌ها است.
 
وی در پایان اشتغال معلولین و جذب آنها از طریق آزمون‌های استخدامی را از موارد مورد توجه بهزیستی عنوان کرد و گفت: ۶۵ نفر از طریق بهزیستی استان در سال گذشته معرفی شدند که تعداد جذب آنها کمتر از پنج نفر بوده و قانون در این حوزه اجرا نمی‌شود.
کد خبر 84282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد