روابط عمومی پل ارتباطی سازمان با مخاطبین

جلسه هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی به مناسبت هفته بهزیستی با هدف برنامه ریزی به منظور افزایش کیفیت ارتباط دستگاه های اجرایی با گروه های مخاطب در محل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید.

مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر افزایش کیفیت ارتباط دستگاه های اجرایی با گروه های مخاطب هدف خود، گفت: بعد از انتخاباتی که با حضور مسئولین برگزار شد، جمع حاضر به‌عنوان منتخبین روابط عمومی‌های استان خراسان رضوی برای تشکیل هیات رییسه شورای روابط عمومی تعیین شدند. امیدواریم از طریق این هم‌افزایی‌ها بتوانیم در راستای جهاد تبیین، بهبود و ارتقاء کیفیت و فعالیت در حوزه روابط عمومی‌ها گام برداریم.

سید ناصر نعمتی افزود: یکی از عوامل مهمی که در پیشبرد اهداف و سرنوشت سازمان‌ها اهمیت دارد، کیفیت رابطه آن سازمان با گروه مخاطبان هدف و افکار عمومی جامعه‌ است. روابط‌ عمومی‌ها به عنوان عناصر قوی درارزیابی وتقویت برنامه‌ها و پیشبرد اهداف سازمان‌ها، نقش ویژه و مهمی را ایفاء می‌کنند. در سازمان‌های دولتی داشتن اطلاعات موثق، دقیق و به‌موقع باتوجه به هدف و ساختار، بزرگترین سرمایه یک سازمان است؛ بنابراین اگر نقش و اهمیت روابط عمومی‌ جدی و بااهمیت تلقی نشود، کارکردهای روابط عمومی دچار اختلال خواهد شد و به نتایج مدنظر نمی رسد.

وی خاطرنشان کرد: برخی فعالیت های بهزیستی استان خراسان رضوی در کشور به عنوان نمونه از آن یاد می شود و امیدوارم این مجموعه بتواند در کلیه شاخص ها به جایگاه شایسته خود برسد. روابط عمومی این سازمان باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد تا این دستاوردها نیز بتواند به صورت شایسته ای انعکاس یابد.

مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در روابط عمومی این اداره کل اظهار امیدواری کرد با هم‌افزایی در شورای هماهنگی روابط عمومی های استان به افزایش زمینه بازتاب زحمات همکاران در بهزیستی کمک شود.

در ادامه، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز با اشاره به نقش اعجازگونه روابط عمومی‌ها در هر سازمان، گفت: روابط عمومی، وکیل مدافع سازمان نسبت به محیط بیرونی است و از طرفی دیگر مدعی‌العموم مشتریان نسبت به محیط داخلی سازمان می‌باشد. روابط عمومی، هنر و علم اجتماعی است که درون و برون دستگاه را به هم پیوند می‌دهد. دنیای امروز دنیای ارتباطات است و حیات یک سازمان به داشتن یک ارتباط دوسویه درون سازمانی و برون سازمانی بستگی دارد. روابط عمومی بهزیستی باید گلایه‌ها، شکواییه‌ها و خلاءها را به گوش مسئولین برساند و از طرفی باید در راستای عملکرد و اقدامات انجام گرفته برای عموم مردم آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی کند.

دکتر مسعود فیروزی با اشاره به اینکه تمامی کارمندان در روابط عمومی در یک کار طاقت‌فرسا قرار گرفته‌اند، گفت: لزوم توجه به مقوله امیدآفرینی با رویکرد آگاهسازی مخاطبان باید در اولویت‌های روابط عمومی قرار بگیرد. قطعا روابط عمومی با انتقال اخبار واقعی و ایجاد تعامل مناسب، می‌تواند امید و اعتماد متقابل مخاطبان را تقویت کرده و کمک کند تا جامعه‌ای شاد و موفق داشته باشیم.

کد خبر 84166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد