شروع فعالیت های طرح مانا، پر رنگ تر از سال گذشته

افتتاحیه برنامه مشارکت های اجتماعی نوجوانان ایران(مانا) و بانوان با حضور مسئولین ادارات استانداری، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، کانون مساجد و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری؛ توسط اداره کل بهزیستی استان، همزمان با شهرستان های تابعه برگزار گردید.

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در این برنامه، ضمن تبریک اعیاد غدیر خم، با اشاره به اهمیت طرح مانا گفت: یکی از طرح های تاثیرگذارو اثر بخش در راستای پیشگیری از آسیب هایی اجتماعی برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران(مانا) و بانوان می باشد و این طرح از چندین جنبه مختلف، جزو طرح هایی است که خروجی های قابل توجهی دارد.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به بحث مشارکت اجتماعی و جمع گرایی اظهار داشت: یکی از حوزه های مهم و تخصصی بهزیستی بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی که بحث مشارکت های اجتماعی هم در این حوزه تعریف می شود. مشارکت های اجتماعی یکی از مسائل بسیار مهم مخصوصا در حوزه نوجوانان بوده و آنها را قادر می سازدبا مشارکت جمعی و همکاری همدیگر برای کاستن از مشکلاتشان اقدام کنند و زمینه پیشرفت اجتماعی را مهیا سازند.

رضایی با اشاره به مزیت دیگر این طرح ادامه داد: یکی از اهداف این طرح، کمک به اعتماد به نفس نوجوانان و افزایش مهارتهای زندگی است. همچنین آنها می توانند با بارش فکری و مشارکت جمعی، مسائل و مشکلات را بشناسند و سعی کنند تا با روش های علمی و با کمک تسهیلگران عزیز، این مسائل را خودشان احصاء نمایند.

وی بیان کرد: امسال سعی داریم از ظرفیت مجموعه ها، سازمان ها و نهاد های مختلف بیشتر و پر رنگ تر از سال گذشته استفاده نماییم و امروز با حضور مسئولین کانون مساجد، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، شهرداری، استانداری و سایر نهاد های مربوطه؛ امیدواریم که طرح مانا با ظرفیت بالاتر و همت بلند تری نسبت به سال گذشته، انجام گردد.

رضایی با اشاره به افزایش مشارکت در اجرای طرح مانا گفت: سال قبل این طرح با حضور ۲۴۵۰ نفر در سطح استان انجام شد و امسال نسبت به سال گذشته، این تعداد، با افزایش ۳۰۰ نفری، به ۲۷۵۰ نفر رسیده و استفاده از ظرفیت های کانون مساجد، فرهنگسراهای شهرداری، کتابخانه های منتخب استان و کانون های فرهنگی کمیته امداد و همچنین آموزش تسهیلگران برای نحوه برگزاری برنامه، نویدی برای اجرای موفق تر و قوی تر این برنامه می باشد.

کد خبر 83868

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد