برگزاری اولین دوره از مسابقات آزاد مهارت افراد دارای معلویت

این دوره از مسابقات با حضور ۹۰ نفر از افراد دارای معلولیت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، اولین دوره از مسابقات آزاد مهارت افراد دارای معلویت، هنرهای تجسمی؛ نقاشی روی بوم با حضور مدیران کل بهزیستی و فنی و حرفه ای استان به میزبانی مرکز توانبخشی روزانه بوعلی برگزار شد.

محمود منطقی مدیرکل بهزیستی استان در آیین اختتامیه، با تبریک اعیاد و تقدیر از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات، هدف از برگزاری را شناسایی توانایی های معلولین و آگاهی بخشی این توانمندی ها به آحاد مختلف جامعه عنوان و افزودند: شناخت جامعه از محدودیت های افراد دارای معلویت بیشتر از توانمندی آنان است و این امر یکی از دلایل کاهش ارتباط و شناخت افراد جامعه با معلولین و بلعکس شده است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی وظیفه ما آگاهی بخشی به افراد جامعه با توانایی های معلولین است و یکی از موثرترین راهکارها در این بخش برگزاری این چنین مسابقات است. با برگزاری این مسابقات می توانیم ضمن شناخت استعدادهای جامعه هدف این استعدادها را به جامعه معرفی و باعث افزایش فعالیت های فردی و اجتماعی ایشان شویم.

منطقی با تاکید بر این موضوع که یکی از اصلی ترین اهداف سازمان بهزیستی کشور توانمندسازی جامعه هدف است ادامه دادند: همواره سازمان بهزیستی بدنبال حضور و ارتقای سطح فعالیت جامعه هدف در اجتماع در کنار دیگر افراد است. ما مخالف خصوصی سازی و جداسازی افراد دارای معلولیت از دیگر افراد جامعه هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به شعار مسابقات آزاد مهارت افراد دارای معلویت با عنوان با نگاه من ببین ابراز داشتند: این شعار هوشمندانه انتخاب شده است و باید بر این نکته تاکید داشت هر زمان بخواهیم برای گروه خاصی بسترسازی و برنامه ریزی داشته باشیم اگر با نگاه آنان بر فعالیت توجه داشته باشیم بی شک آن برنامه و فعالیت به سرانجام خواهد رسید. چون به کلیه ابعاد و زمینه های توجه شده است و این امر در موضوع معلولین بیش از پیش ملوس و قابل توجه است.

گفتنی است در این دوره از مسابقات ۹۰ نفر از افراد دارای معلولیت در مرحله شهرستانی از تاریخ ۱۰ لغایت ۱۳ تیرماه به رقابت پرداخته که از این تعداد ۱۶ نفر به مرحله استانی راه یافته و در مرحله استانی که در ۱۷ تیرماه به میزبانی مرکز روزانه توانبخشی بوعلی برگزار شد ۵ نفر از ایشان برگزیده شدند.

یادآور می شود در اختتامیه این دوره از مسابقات از کلیه نفرات راه یافته به مرحله استانی تقدیر کتبی و جوایز نقدی اهداء شد.

کد خبر 83845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد