پیام تبریک رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت موفقیت ورزشکاران دارای معلولیت در مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر

علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور طی پیامی،موفقیت ورزشکاران دارای معلولیت در مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛متن پیام به این شرح است:

به نام پروردگار هستی؛ خداوندی که درهای رحمت خویش را به قدر ایمان و تلاش بندگانش می‏ گشاید و پاداش صبر و بردباری انسان‏ها را در چارچوب آنچه که مقدر کرده ارزانی می دارد.

بار دیگر بزرگ پرچمداران اراده و ایمان، تار و پود همت خویش را با ایمان به پروردگار مزین ساختند و با وجود محدودیت های حرکتی، طرحی نو در رقابت‏های جهانی در انداختند تا ثابت کنند که معلولیت، ناتوانی نیست بلکه محدودیتی است که با گام‏های استوار می ‏توان بر آن غلبه یافت.

موفقیت پرافتخار عزیزان دارای معلولیت در کسب رتبه سوم مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر (امارات متحده عربی) که برای نخستین بار پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در این سطح از رقابت‏ها به اهتزاز درآورد، به واقع نشان داد که امکانات مادی، سلامت جسمی و بهره‏مندی از آموزش‏ها و ابزارهای لازم، تنها بخش اندکی از موفقیت‏ها را تضمین می‏کنند و آنچه در این میان بیشترین نقش را ایفا می ‏نماید، خودباوری ورزشکاران و اعتقاد راسخ آنان به نتایج تلاش‏هایی است که در پهنه امید و ایمان به ثمر می‏ نشانند.

موفقیت چشمگیر ورزشکاران ما در حالی شکل گرفت که دسترسی آنان به امکانات مورد نیاز، به مراتب محدودتر از نیازهای واقعی آنهاست؛ برای توسعه این امکانات رایزنی‏ هایی توسط این سازمان صورت گرفته است تا شرایط لازم جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی مورد نیاز ورزشکاران دارای معلولیت فراهم شود. ضمن اینکه اقدام جهت گسترش ورزش‏های بومی و محلی در قالب برنامه‏ های توانمندسازی، گامی در کشف و هدایت استعدادهای ارزنده افراد دارای معلولیت در زمینه‏ های مختلف ورزشی است.

با این حال نباید فراموش کنیم که اجرای قوانین حمایتی، اصلی‏ ترین مسیر توانمندسازی ورزشکاران دارای معلولیت است. از این رو سازمان بهزیستی کشور، پیگیری روند اجرای این قوانین در دستگاه‏های مختلف را مهمترین اولویت خود می‏ داند و می‏ کوشد تا بر اساس شرح وظایف دستگاه‏ها، حقوق افراد دارای معلولیت از جمله ورزشکاران دارای معلولیت را در چارچوب قانون دنبال نماید.

تنها در این صورت می توان امیدوار بود که توانمندسازی ورزشکاران دارای معلولیت و الحاق اجتماعی آنان در فضایی از امید، تلاش و برابری فرصت‏ها تحقق یابد.

ضمن تبریک این موفقیت پرافتخار به تک تک اعضای تیم بسکتبال با ویلچر کشورمان، موفقیت روزافزون این عزیزان را صمیمانه از خداوند متعال طلب می‏ نمایم و امیدوارم در سایه تلاش‏های انجام شده و عزم راسخ ورزشکاران دارای معلولیت شاهد تداوم این مسیر پرافتخار و درخشش روزافزون قهرمانان کشورمان در عرصه‏ های بین‏ المللی باشیم.

                                                                                                                                                                         علی محمد قادری

                                                                                                                                                                      معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

کد خبر 83784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =