برگزاری کارگاه تربیت مربی تسهیلگران برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان(مانا) و بانوان

معاونت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با هدف پیشگیری از آسیبب های اجتماعی، با استفاده از ظرفیت نوجوانان و بانوان، برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان(مانا) و برنامه مشارکت اجتماعی بانوان را اجرا می نماید. این برنامه ها با بکارگیری رویکرد همیاری ذیل عنوان برنامه های مشارکت اجتماعی، مطالبه گری و توانمندسازی، در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در سطح پیشگیری اولیه تلاش می کنند.

بر این اساس معاونت  توسعه پیشگیری بهزیستی استان با همکاری موسسات و مراکز غیردولتی سراسر استان اقدام به اجرای مشترک این برنامه ها در محلات، بویژه محلات مناطق حاشیه ای وآسیب خیز می نماید.

 به منظور  افزایش تعداد مخاطبین برنامه در سال جاری، برنامه ریزی برای افزایش تعداد تسهیلگران آموزش دیده استان انجام گرفت. به همین منظور در راستای آموزش تسهیلگران جدید، اولین کارگاه آموزشی تربیت مربی برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان(مانا) و بانوان  در سال ۱۴۰۲با حضور تعداد ۳۰ نفر از تسهیلگران علاقمند و حایز شرایط در رشته های روانشناسی و علوم اجتماعی از سراسر استان، ۶ و ۷  تیر ماه در مرکز آموزشهای تخصصی بهزیستی استان، برگزار گردید.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان، هدف از اجرای برنامه های مشارکتی را ارتقاء دانش و توانمندسازی نوجوانان و بانوان، جلب مشارکت آنها در راستای حل مسائل و مشکلات پیرامون خود، ارتقای مسئولیت پذیری نوجوانان و بانوان، افزایش مهارت های کارگروهی و مشارکتی برشمرد.

کد خبر 83321

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد