پیگیری های مستمر و میدانی مناسب سازی های شهری، نیاز اصلی امروز جامعه و معلولین

به گزارش روابط عمومی، اولین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان اردبیل با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیر کل و معاون امور توانبخشی بهزیستی و جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی با هدف بررسی مسائل و مشکلات موجود در مناسب سازی های اماکن و معابر شهری برای معلولین، در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری برگزار گردید.

کمال الدین میر جعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل ضمن تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: بحمداله در سایه تلاشهای خوب اعضای ستاد مناسب سازی نتایج مطلوبی برای استان حاصل شده و فرهنگ مناسب سازی جای خود را بخوبی در ذهن و افکار تمامی مسئولین رخنه کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تصریح کرد: احصاء لیست پاساژ هایی که نیاز به مناسب سازی دارند، پاسخگو بودن دستگاههای حاکمیتی در ایجاد رمپ ها و فضای های مورد نیاز مناسب سازی، اعمال قوانین ترافیکیدر محل تابلو های پارک ویژه معلولین، ارائه راهکارهای سازنده و موثر در مناسب سازی بعنوان نقشه راه، مناسب سازی اماکن تاریخی و گردشگری، اولویت گذاری اول دستگاهها برای مناسب سازی منطبق بر نظرات خود معلولین، پیگیری مستمر و میدانی دبیرخانه مناسب سازی، انجام تکالیف دستگاهها در اولین فرصت کاری نسبت به رفع موانع، طرح موضوع اعتبارات در کمیته های برنامه ریزی شهرستانها از جمله نکاتی هستند که نیازمند بررسی و پیگیری لازم برای تحقق مناسب سازی در سطح استان می باشد.

در ادامه حامد رضایی مدیرکل بهزبستی استان در این جلسه اظهار داشت: در سطح شهرستان و استان اردبیل، جلسات کمیته مناسب سازی شهرستانها وکمیته تخصصی مناسب سازی به صورت مستمر برگزار می شود و سعی بر این داریم که با پیگیری های لازم و مستمر تا حد ممکن مشکلات موجود در زمینه مناسب سازی را به حداقل برسانیم.

مدیرکل بهزیستی در ادامه به تعدادی از اماکن مناسب سازی شده در استان اشاره کرده و گفت: خوشبختانه با همکاری شهرداری موفق به ساخت پارک مناسب سازی شده ویژه معلولین شده ایم که جزو ۴ استان دارای پارک ویژه معلولین در سطح کشور می باشیم. همچنین با همکاری شورای شهر و شهرداری  سعس داریم با راه اندازی پارک اتیسم، قدم بزرگی در راستای ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی برداریم.

این مقام مسئول در ادامه، خواستار تخصیص بودجه برای مناسب سازی شده و ادامه داد: یکی از مشکلات موجود کمبود بودجه برای مناسب سازی در شهر های استان مخصوصا شهر سرعین که به عنوان شهر توریستی استان و شهر پایلوت بدون مانع بشمار می رود، می باشد که امید است با همکاری ادارات مسئول برای حل این مشکل اقدامات اساسی لازم انجام گیرد.

وی افزود: یکی از دغدغه های اصلی ما، آگاهسازی عموم مردم برای ارتقاء فرهنگ عمومی در خصوص مناسب سازی و حقوق معلولین، می باشد که در این زمینه برنامه مشارکتی بهزیستی با صدا و سیما تهیه و پخش شده است و امید است که با فعالیت های به جد و مؤثر بتوانیم گام های بزرگی در تحقق اهداف مرتبط برداریم.

رضایی در بخش دیگر از سخنان خود اظهارداشت:برگزاری مستمر و پیگیری منظم جلسات برای پیگیری مسائل مناسب سازی استان، آگاهسازی عمومی برای ارتقاء فرهنگ عمومی در رابطه با  مناسب سازی نیازمند توجه و همت ویژه تمامی مسئولین دستگاهها و تک تک آحاد مردم می باشد تا در این زمینه به سرانجام خوبی نائل شویم.

کد خبر 82973

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد