استهبان|حضور مدیر کل بهزیستی استان فارس در استهبان

مدیر کل,معاون امور اجتماعی و مدیر روابط عمومی بهزیستی استان فارس ضمن سفر به شهرستان استهبان با امام جمعه گرانقدر این شهرستان دیدار نموده و از مراکز تحت نظارت بازدید کردند.

به گزارش استهبان آنلاین هوشیار مدیر کل بهزیستی استان فارس،محمودیان معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان فارس،سلیم حقیقی مدیر روابط عمومی و رفیعی رییس بهزیستی شهرستان استهبان در دیدار با حجه الاسلام و المسلمین ساجدی امام جمعه استهبان از وضیعت بهزیستی استهبان گزارشی ارائه دادند.در این جلسه که در دفتر امام جمعه استهبان صورت گرفت در ابتدا رفیعی گفت: در شهرستان استهبان بالغ بر ۱۳۷۴ معلول و ۳۷۰ خانوار زن سرپرست تحت پوشش بهزیستی حضور دارند.در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال، بیش از ۱۰ میلیارد ریال مشوق‌های بیمه‌ای و همچنین بیش از ۱۲ میلیارد ریال کمک بلاعوض جهت احداث مسکن خانواده‌های دارای دو عضو معلول و بالاتر، زنان سرپرست خانوار و ایتام جامعه هدف بهزیستی پرداخت شده است.
وی در ادامه افزود: اجرای طرح (مانا) مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران در دو گروه دختران و یک گروه پسران و یک گروه طرح مشارکت اجتماعی زنان با عنوان (ماز) و طرح همیار مادر و کودک با سه گروه در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان استهبان در سال ۱۴۰۱ انجام شده است و در سال ۱۴۰۲ نیز طرح‌های مذکور در شهر استهبان، شهر ایج منطقه خیر و بخش رونیز از هفته دوم تیرماه برای نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال و زنان ۱۸ تا ۳۵ سال اجرا خواهد شد. هوشیار مدیرکل بهزیستی فارس در ادامه گفت:بهزیستی در سال ۱۳۵۹ با پیشنهاد شهید فیاض بخش شکل گرفت و با گذشت زمان سازمان رشد کرد و در سال های اخیر با رویکرد تخصصی فعالیت های خود را انجام می دهد.هوشیار در ادامه افزود: استفاده از ظرفیت افراد خیر ، در سطح کشور در ۴ حیطه تقسیم میشود؛ معاونت توانبخشی که قدمت آن از ابتدای تشکیل سازمان است بالغ بر ۱۴۹ هزار پرونده در این حوزه در استان فارس پوشش داده می شود.حدود ۱۳۰ مرکز شبانه و روزانه در فارس وجود دارد و ستاد هماهنگی و مناسب سازی که دبیر آن بهزیستی است که پیگیر مطالبات قانون حمایت از معلولیت است. مدیرکل بهزیستی استان فارس تشریح کرد:شورای سالمندان نیز در سطح استان و شهرستان برگزار میشود و افراد مبتلا به اوتیسم و دیگر معلولین در بهزیستی در دسته های مشخص سازماندهی شده اند.وی در ارتباط با زنان سرپرست خانوار گفت: در حوزه اجتماعی بانوان سرپرست خانوار هستند که حدود ۳۰ هزار نفر را پوشش می دهد.همچنین در حوزه اجتماعی کودکانی که در خانواده های بد سرپرست یا بی سرپرست هستند و کودکان کار نیز سازماندهی می شوند.هوشیار در ارتباط با قانون جدید حضانت کودکان گفت: خوشبختانه اخیرا قانون تغییر یافته است و تک والدی هم می‌توانند حضانت کودکان را دریافت کنند هر چه این فرزندان به آغوش خانواده ها بیایند بهتر است.در ادامه وی گفت: در بحث آسیب اجتماعی، اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در شهرستان ها فعال هستند.سومین حوزه ما، حوزه پیشگیری است.کل مراکز مشاوره که حدود ۲۰۰ مرکز هستند با مجوز بهزیستی مشغول به فعالیت هستند. مشاوره خانواده، تخصصی و کودک و بالینی‌ و خط ۱۴۸۰ که خط رایگان مشاوره است که شخص می تواند از همان فرد با کد خاص مشاوره بگیرد از جمله فعالیت هایی هستند از که سازمان در حوزه پیشگیری انجام می دهد.همچنین در ادامه گفت:در بحث درمان اعتیاد، بحث آگاه سازی و مراکز اقامتی میان مدت مشغول به فعالیت هستد که تحت نظارت بهزیستی است. هوشیار در بحث دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیان کرد: در دفاتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی فراوانی آسیب ها در استان آنالیز میشود. و در طرح های مختلفی جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی در حال پیگیری است.وی در ارتباط با طرح های غربالگری جسمی گفت: طرح های غربالگری جسمی در زمینه های غربالگری بینایی کودکان،طرح غربالگری شنوایی که از ناشنوایی نوزادانی که متولد می شوند جلوگیری می کند فعالیت میکنند.مدیر کل بهزیستی فارس افزود: یکی دیگر از معاونت های بهزیستی، توانمند سازی و مشارکت های مردمی است که حدود ۱۲۰۰ دفتر در استان داریم. در مواردی که کارفرما جامعه هدف بهزیستی را مشغول به کار کند وام قرض‌الحسنه به کارفرما پرداخت می شود و همچنین بیمه سهم کارفرمایی این افراد نیز از طرف بهزیستی پرداخت می‌شود.
هوشیار در بحث مسکن مددجویان بهزیستی گفت: هم اکنون تفاهم نامه ای نوشته شده و استهبان سهم خوبی را انجام داده است.هوشیاری در ادامه گفت: در بحث خودکشی چندین کارگاه تربیت مربی برگزار شده است افزود: هر جا کار توسط مردم صورت گرفت کار موثر واقع می شود.کار های پیشگیری زمان بر است اما در دراز مدت نتیجه خوبی خواهد داشت. وی در پایان گفت: بهزیستی ترمینالی از آسیب ها است و مسئولین و افراد و سایر ارگان ها نیز باید در کنار بهزیستی باشند.

در ادامه حجه الاسلام و المسلمین ساجدی امام جمعه استهبان ضمن خوش آمد گویی به مدیرکل بهزیستی استان فارس و هیئت همراه گفت:مواردی که در بعد درمان مطرح می شود در خصوص بهزیستی هم صدق میکند. به میزانی که بهزیستی بتواند در پیشگیری ورود کند هزینه های بعدی کمتر خواهد شد.حجت الاسلام ساجدی افزود: قصد داریم شورای فرهنگ عمومی را به عنوان یک نهاد بالا دست احیا کنیم.از ارشاد خواستم مشکلات را احصا کنند،از دبیرخانه ستاد قرآنی هم خواستم همچنین از شما هم می خواهم طرح های کارشناسی قابل اجرا را بیاورید تا با همکاری یکدیگر پیگیری ها انجام شود و چالش ها برطرف شود.هوشیار در پاسخ به سوال امام جمعه در ارتباط با اینکه اگر کسی به ما مراجعه کند و کمک بخواهد در چه صورت به بهزیستی معرفی کنیم؟ گفت:برای ارجاع تمام افرادی که دارای معلولیت هستند و کد می‌گیرند می توانیم کمک کنیم،بانوان سرپرست خانواری که تحت سرپرستی ما هستند را می توانید معرفی کنید بیشتر تمرکز ما بر بحث آسیب های اجتماعی است.مدیرکل بهزیستی فارس در این سفر ضمن دیدار با کارکنان بهزیستی شهرستان از مرکز نگهداری کودکان پسران خیریه حضرت ابوالفضل عباس (ع) شهرستان بازدید نمودند.

کد خبر 82947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد