۱۲۸۵ خانواده در البرز متقاضی پذیرش فرزندخوانده هستند

به نقل از خبرگزاری ایسنا البرز مدیر کل بهزیستی البرز گفت: ۱۲۸۵ نفر در این استان پشت نوبت فرزندپذیری هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز وجیهه محمدی فلاح در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در حال حاضر  ۱۲۸۵ نفر در نوبت فرزند پذیری هستند، اظهار کرد: سال گذشته ۷۳ مورد فرزندخوانده و امین موقت به خانواده‌ها واگذار شد.

وی با اشاره به جنسیت کودکان واگذار شده، توضیح داد:  از این تعداد ۳۵ دختر و ۳۸ پسر و ۱۶ نفر از آنها هم معلول و دارای بیماری خاص بودند.

به گفته محمدی فلاح متقاضیان پذیرش فرزند دختر در مقایسه با پسران بیشتر هستند.

این مسئول تاکید کرد: در سه ماهه اول سال جاری از کودکان دارای شرایط واگذاری، ۱۵ کودک به صورت فرزند خوانده و امین موقت به خانواده‌های جایگزین تحویل شده  که از این تعداد سه کودک معلول و دارای بیماری خاص بوده‌اند.

مدیرکل بهزیستی البرز افزود: همچنین در حال حاضر تعداد ۳۴۵  کودک از نوزاد تا ۱۸ سال در مراکز شبانه روزی با تفکیک سنی  در۲۱ مرکز شامل سه مرکز دولتی و ۱۸ مرکز غیر دولتی نگهداری و کلیه نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی فرزندان تامین می‌شود.

محمدی فلاح گفت: ساماندهی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و کلیه اقدامات در خصوص باز پیوند فرزندان به خانواده زیستی و مراقبت از فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست نزد خانواده جایگزین (پدربزرگ، عمو و دایی و... و.)  از وظایف ذاتی این سازمان بوده که این تعداد ۵۰۴  فرزند است و به مبلغ ۱۷ میلیون ریال مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

کد خبر 82751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد