مشهد | ۶ هزار معتاد در مراکز شبانه‌روزی ترک اعتیاد مشهد نگهداری می‌شوند

مدیر اداره بهزیستی شهرستان مشهد گفت: در زمان حاضر بیش از ۶۰۰ مرکز سرپایی ترک اعتیاد، ۳۰ مرکز شبانه‌روزی برای ترک اعتیاد داوطلبانه و ۱۷ مرکز ترک اجباری برای معتادان متجاهر فعالیت دارد و ۶ هزار معتاد در مراکز شبانه‌روزی ترک اعتیاد مشهد نگهداری می‌شوند.

به گزارش قدس خراسان، جواد بهنام روز شنبه در حاشیه افتتاح کانون یاریگران روستا در روستای مهدی آباد شهرستان مشهد اظهار کرد: طرح یاریگران روستا از امروز به مدت سه سال اجرا می‌شود و در قالب آن ۳۰درصد روستاهای شهرستان مشهد در سال اول تحت پوشش طرح‌های اجتماعی ضداعتیاد قرار می‌ گیرد.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان مشهد ادامه داد: ۵۵ درصد از دلایل طلاق در کشور به‌خاطر اعتیاد است و در کنار آن انواع بزهکاری و آسیب‌ها و جرائم نیز بی تاثیر نیست.

تولید بیش از ۸۰۰ نوع مواد مخدر صنعتی در کشور

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی نیز در این زمینه اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ نوع مواد مخدر صنعتی در کشور تولید می شود و به رغم خطرات جبران ناپذیر مواد مخدر صنعتی متاسفانه ضریب نفوذ مصرف مواد صنعتی هم بسیار بالاست.

محمدحسین صالحی افزود: امروز بسیاری از مواد مخدر صنعتی در شکل دارو تولید و عرضه می‌شود و در اشکال مختلف به فروش می رود.

وی ادامه داد: طرح‌های یاریگران زندگی پیشتر در حوزه‌های دانش آموزی، دانشجویی و خانواده فعال بوده است و اکنون به حوزه روستاها ورود کرده است.

نفوذ مافیای مواد مخدر در مرزهای خراسان رضوی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی، مسیر پیشرفت هموارتر و افتخارات متعددی به کوشش مردم انقلابی و جوانان این مرز و بوم حاصل شد و دشمنان با آگاهی از این پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها، دست از سر جوانان برنمی‌دارند و یکی از حربه‌های مهم آنان، نفوذ و گسترش مواد مخدر در کشور است تا فعالیت جوانانمان را با این بلای خانمان سوز کُند کنند.

سید هادی طباطبایی افزود: متاسفانه جریان مافیای مواد مخدر برای آلوده کردن سنین مختلف جامعه به اعتیاد در مرزهای خراسان رضوی نفوذ کرده‌ است و هرساله تعدادی از جوانان نیروی انتظامی و مرزبان کشور در مبارزه با مافیای مواد مخدر در مرزهای کشور به شهادت می‌رسند تا از آسیب اجتماعی این مافیا به کشور و خانواده‌ها به ویژه جوانان جلوگیری کنند.

کد خبر 82680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد