شاهرود| لزوم توجه به مناسب سازی و ایجاد فرصت های برابر برای معلولین

اولین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان شاهرود در سال جاری با حضور رئیس اداره عمران فرمانداری، رئیس و کارشناسان اداره بهزیستی، شهرداران، روسای ادارات و نمایندگان انجمن معلولین و نابینایان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ حسن غربا رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود گزارشی از اقدامات دستگاه های اجرایی در خصوص مصوبات آخرین صورتجلسه سال گذشته بیان نموده و خواستار مناسب سازی اماکن مهم و پر تردد در سال جاری شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت:مطابق مواد ۲ و ۳ این قانون دستگاه های متولی مکلف اند در صدور مجوز مناسب سازی با رعایت قوانین و مقررات مربوط، ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت، استانداردهای مناسب سازی را در شرایط و الزامات صدور مجوز لحاظ کرده و وزارت راه و شهرسازی در همه طرح های آماده سازی و اجرای مجتمع های مسکونی به صورت انبوه و نیز طراحی و اجرای شهرهای جدید، ضوابط و مقررات راه و شهرسازی برای معلولین را رعایت کند.

وی با تاکید بر توانمندی معلولین در کنار محدودیت ها گفت:می بایست با اجرای مناسب سازی و ایجاد فرصت های برابر برای افراد دارای معلولیت نسبت به سایر افراد جامعه، عزت نفس و عملکرد آنها را بالا برده و زمینه پیشرفت‌های آنان را فراهم سازیم.

واعظی رئیس اداره عمران فرمانداری شاهرود در این جلسه با تاکید بر لزوم اجرای قانون مناسب سازی از سوی تمامی دستگاه های ذیربط اظهار داشت:تکریم و احترام به معلولین از وظایف ماست و سازمان ها می بایست در مناسب سازی از الگو های موفق و استاندارد استفاده کنند.

شایان ذکر است در این جلسه ارسال مستندات شهرداری های شهرستان به دبیرخانه ستاد در خصوص مناسب سازی اماکن و معابر عمومی، نصب بالابر در ساختمان پزشکان رسول اکرم، بازدید شهرداری و نظام پزشکی از بانک رفاه مرکزی جهت ایجاد رمپ و مناسب سازی دستگاه خودپرداز و شناسایی اماکن عمومی و پرتردد جهت مناسب سازی در دستور کار کمیته قرار گرفت.

کد خبر 82652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد