در رسانه | کمک ۵۰ مرکز مشاوره بهزیستی قزوین در حوزه ازدواج/ کمبود مهارت‌های سازگارانه و خشم از بیشترین آسیب‌های ازدواج است

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: در سازمان بهزیستی استان ۵۰ مرکز مشاوره فعالیت دارد که در این مراکز در حوزه پیش از ازدواج، زوج درمانی و تحکیم بنیاد خانواده به مراجعین و تماس گیرندگان خدمات ارائه می‌کنند

زهرا غلامرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به مراکز مشاره ازدواج بهزیستی استان گفت: در سازمان بهزیستی استان ۵۰ مرکز مشاوره فعالیت دارد که از این تعداد ۳۹ مرکز مشاوره عمومی غیردولتی، یک مرکز مشاوره دولتی حضوری و یک مرکز مشاوره تلفنی (خط ۱۴۸۰) در حوزه پیش از ازدواج، زوج درمانی و تحکیم بنیاد خانواده به مراجعین و تماس گیرندگان خدمات ارائه می‌کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین ادامه داد: برگزاری آموزش‌های پیش از ازدواج و زندگی خانواده در محلات و محیط‌های آموزشی برای مخاطبان و گسترش مراکز سلامت روان و مشاوره با رویکرد زوج درمانی از اهداف و در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی درباره بیشترین مراجعه زوجین به مراکز مشاوره عنوان کرد: بر اساس آسیب شناسی صورت گرفته، بیشترین علت مراجعه زوجین موضوع پیش از ازدواج و دریافت مشاوره در این حوزه و همچنین حل تعارض زوجین، ارتباط مؤثر و مهارت‌های زندگی است.

برگزاری کارگاه‌ها در حوزه ازداوج و زندگی مشترک

این مسئول با اشاره به اهمیت آموزش‌های پیش از ازدواج و شناخت همسر بیان کرد: در جامعه مدرن امروزی افراد و خانواده‌ها یکدیگر را نمی‌شناسند، بنابراین گذراندن دوره آشنایی قبل از ازدواج ضروری است، آشنایی فرآیند تبادل اطلاعات و احساسات دو نفر از جنس مقابل جهت تصمیم برای ازدواج است.

وی ادامه داد: در مراکز مشمول آموزش به افراد مختلف مانند مراجعین مراکز مشاوره، دانش‌آموزان مدارس، کارمندان ادارات، گروه‌های دانشجویی و اعضای پایگاه‌های بسیج، درراستای آگاه‌سازی اقدامات متنوعی انجام می‌شود.

معاون بهزیستی استان قزوین ادامه داد: ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج بصورت رایگان، رایگان کردن خدمات مشاوره ازدواج در مرکز مشاوره  دولتی در مناسبت‌های مختلف و مرتبط طول سال، چاپ بروشور و پوستر جهت برگزاری کارگاه  و نشر در فضای مجازی جهت و آگاهی دادن  به تماس گیرندگان در خصوص ضرورت آموزش پیش از ازدواج از طریق خط ۱۴۸۰ ازجمله آن‌ها است.

مشاوره به ارتقای سطح زندگی زوجین کمک می‌کند

غلامرضایی اظهار کرد: در راستای پیشگیری از طلاق هم آموزش زندگی خانواده  ارائه می‌شود و هدف از آن ارتقای توانمندی افراد در ارتباط با همسر و فرزندان است.

وی ادامه داد: با آموزش‌های صورت گرفته، ارتقاء سطح زندگی خانواده‌ها در مناطق شهری، روستایی و حاشیه نشین؛  کاهش اختلافات زناشویی؛ افزایش درک متقابل زوجین و شناخت بیشتر خواسته‌های یکدیگر و شناخت تعارض و آموزش بهترین راه حل تعارضات بوجود آمده در خانواده را شاهد بودیم.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین بیان کرد: بیشترین آسیب در طول فرآیند اجرای برنامه‌ها در حوزه ازدواج از دیدگاه کارشناسی، کمبود مهارت‌های سازگارانه، عدم مهارت مدیریت خشم و نداشتن مهارت‌های جرآت‌مندانه است.

کد خبر 82587

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد