در رسانه| بنیاد علوی ۳۴۰ میلیارد ریال در حمایت از معلولین استان اردبیل هزینه کرد

اردبیل- ایرنا - راهبر بنیاد علوی در پهنه شمال غرب کشور گفت: این بنیاد در جهت حمایت‌ از جامعه معلولین تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل تاکنون ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید جواد مردانه پیش از پیش از ظهر امروز در مراسم "مهرواره در محضر ولی نعمتان" که با مشارکت سازمان بنیاد مستضعفان، سازمان بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی و قرارگاه مردمی تحول اجتماعی شهید اسلامی، در محل سالن آمفی تئاتر شهر خلخال برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد علوی در راستای حمایت از معلولان، اعتبار یاد شده را برای ساخت مسکن معلولین، برنامه‌های حمایتی، تهیه بسته‌های معیشتی و سایر امور مربوط به معلولین استان اردبیل هزینه کرده است.

راهبر بنیاد علوی در پهنه شمال غرب کشور با اشاره به گستره محرومیت در سطح استان گفت: این بنیاد در سالهای گذشته بیشترین اعتبار حمایت از معلولین را صرف شهرستان‌های خلخال، کوثر، گرمی و مشگین‌شهر کرده است و حمایتهای خود را با اولویت بندی مناطق محروم کشور ادامه خواهد داد.

وی اظهار کرد: بنیاد علوی در کنار اجرای برنامه‌های حمایتی بنیاد مستضعفین کشور، از هرگونه پیشنهاد مربوط به حمایت از جامعه معلولین استقبال می‌کند.

همچنین در این مراسم مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با ارائه گزارشی از برنامه‌های حمایتی این سازمان از جامعه معلولین استان اظهار کرد: بهزیستی استان اردبیل با مشارکت خیرین و نهادهای حمایتی همچون بنیاد علوی توانمندسازی معلولین را در دستور کار قرار داده است و تلاش می کند با ارتقای سطح زندگی معلولین زندگی توام با نشاط و شادابی را برای جامعه معلولین استان فراهم کند.

حامد رضایی گفت: بهزیستی استان اردبیل از ادارات برتر در زمینه دستیابی به اهداف برنامه‌های حمایتی از جمله توزیع بسته‌های معیشتی، ساخت مسکن معلولین، ارائه برنامه‌های فرهنگی و الگویی به جامعه معلولین این استان به شمار می رود.

سید جواد یحیی زاده فرماندار خلخال هم در این مراسم با تبریک سالروز ازدواج حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) از تلاش اداره کل بهزیستی، بنیاد علوی و سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط با برگزاری این جشن تقدیر کرد.

امام جمعه خلخال نیز با بیان اینکه هنر دین هدایت بشر برای استفاده صحیح از غرایز ذاتی و فطری بشر است، گفت: معلولیت روحی و جسمی می تواند برای هر انسانی عارض شود اما هنر این است که زمینه برای ادامه حیات افراد معلول در جامعه فراهم شود تا این افراد بتوانند زندگی خود را با آرامش ادامه دهند.

حجت الاسلام کریم اسدی افزود: رعایت اصول ازدواج با استفاده از آموزه‌های دینی به عنوان یکی از عوامل دوام و بقای خانواده و پیشگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق در جامعه امروزی است.

امام جمعه خلخال تشکیل زندگی حضرت امام علی (ع) و حضرت زهرا(س) را الگو و نمونه‌ای از یک ازدواج موفق همراه با تربیت فرزندان فرزندان صالح اعلام کرد و گفت: چنانچه مردم چنین الگوهایی را سرلوحه و سرمشق زندگی خود قرار دهند قطعاً از طلاق و هم پاشیدگی خانواده‌ها جلوگیری خواهد شد.

در پایان این مراسم از معلولین ورزشکار و مدال آوران ورزشی در سطح ملی، زنان موفق سرپرست خانوار، دانشجویان معلول برتر و معلولین کارآفرین با اهدای لوح سپاس و جوایزی ارزنده‌ای تجلیل و نمایشگاه دستاوردهای هنری معلولین این شهرستان مورد بازدید شرکت کنندگان در مراسم قرار گرفت.

کد خبر 82312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد